خشونت های رفتاری و گفتاری دومین جرم استان کرمان است

رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه خشونت های رفتاری وگفتاری بیشترین آسیب اجتماعی را در جامعه به دنبال دارد، گفت: خشونت ها دومین جرم استان کرمان است.
کد خبر: ۵۱۶۷۹۳
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵ 30 October 2017
یدالله موحد پیش از ظهر یکشنبه در نشست تعاملی با رئیس و جمعی از معاونین دانشگاه شهید باهنر کرمان اظهار داشت: اقدامات پیشگیرانه از وقوع جرم امری ضروری است و پیشگیری کیفری کم اثر ترین نوع پیشگیری است.

وی به برگزاری همایش سراسری «پیشگیری از خشونت، چالش‌ها و راهکارها» در استان اشاره کرد و افزود: آشنایی با آخرین دستاردهای علمی و پژوهشی و ارائه راهکارهای عملی و کاربردی پیشگیرانه و تدوین برنامه عملیاتی پیشگیری از خشونت از مهم ترین اهداف برگزاری این همایش است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان افزود: پیشگیری های اولیه شامل اقدامات فرهنگی، اقتصادی واجتماعی از موثرترین راه پیشگیری است.

وی بر همکاری با دانشگاه ها در حوزه پیشگیری و شناسایی آسیب ها در استان تاکید کرد و بیان داشت: این همکاری در خصوص مباحث علمی و برگزاری همایش ملی پیشگیری از خشونت تاثیر گذار و حائز اهمیت است.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان بیان داشت: جامعه دانشگاهی می تواند در راستای انجام تحقیقات علمی برای کاهش جرائم در جامعه از پرونده های مختلف و ظرفیت های دادگستری به خوبی استفاده کنند.

موحد با اشاره به اینکه قدمتی با بیش از یک قرن بین ساز و کار رسمی با تشکیلات عدلیه وجود دارد، گفت:بحث پیشگیری از وقوع جرم تا یک دهه قبل جدی گرفته نشده بود و خوشبختانه با گفتمان پیشگیری از وقوع جرم طی چندسال گذشته؛ امروز به دغدغه مدیران تبدیل شده است.

وی با اشاره به اصل ۱۵۶ قانون اساسی اظهار کرد: طبق این اصل پیشگیری از وقوع جرم جزء وظایف اساسی قوه قضائیه است و یک همکاری وتعامل فرا قوه ای باعث ایجاد موفقیت در این حوزه خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بیان داشت: بین سازمان هایی که به نوعی مسئولیت مباحث پیشگیری از وقوع جرم را برعهده دارند هماهنگی وهم افزایی از وظایف شورای پیشگیری از وقوع جرم است.

موحد گفت: خشونت های رفتاری و گفتاری طبق آمار دومین جرم از حیث فراوانی در این استان و بعضا در کشور است.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان تصریح کرد: استان کرمان در زمینه کاهش برخی از جرائم، موفقیت های خوبی با اقدامات موثر اعضای شورای پیشگیری از وقوع جرم داشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار