چابهار قطب فرهنگی و هنری منطقه می‌شود/ امضای تفاهم نامه بین سازمان منطقه آزاد چابهار ومعاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تبدیل چابهار به قطب فرهنگی و هنری منطقه

سازمان منطقه آزاد چابهار ومعاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تفاهم نامه همکاری مشترک امضا کردند. این تفاهم نامه به منظور استفاده بهینه از ظرفیت های فرهنگی، هنری واجرایی منطقه آزاد و با هدف توسعه همکاری متقابل در زمینه‌های هنری و توسعه گردشگری هنری مانند ایجاد بازار کسب و کار هنر، ایجاد مدارس هنر و با توجه به جایگاه و امکانات منطقه آزاد امضا شد.
کد خبر: ۶۲۷۸۳۲
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۲ 08 July 2018

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان ایجاد مدرسه عالی بین‌المللی هنر با تأکید بر موضوع طراحی لباس و پارچه از مفاد تفاهم نامه منطقه آزاد چابهار و معاونت فرهنگی هنری وزارت ارشاد اسلامی بوده است. از جمله اهداف این مدرسه برگزاری دوره‌های حرفه‌ای در مقیاس ملی و بین‌المللی در نظر گرفته شد.
برگزاری رویداد‌های ملی و بین‌المللی علمی و هنری با مشارکت جریان‌های تأثیر‌گذار داخلی و خارجی در موضوع نقوش، طراحی پارچه و لباس،شناسایی و ایجاد ارتباط با متخصصان و مؤسسات متناظر خارجی برای همکاری با مدرسه عالی هنر، برگزاری بازدید‌ها و مسافرت‌های علمی و پژوهشی در برنامه‌های دوره‌ای مدرسه عالی هنر ازدیگر مفادهای این تفاهم نامه بودند.
دربخش هایی دیگر از این تفاهم نامه برانجام پژوهش‌های بنیادین، توسعه‌ای و کاربردی در موضوع کارآفرینی هنر با محوریت طراحی، طراحی پارچه و لباس، مد و برند‌سازی پوشاک ایرانی وبرنامه‌ریزی و انجام پروژه‌های مشترک با مؤسسات علمی و تخصصی داخلی و خارجی درباره کارآفرینی هنر تاکید شده است.
همچنین طرفین درباره برنامه‌ریزی برای تشکیل و راه‌اندازی بازار محصولات هنری با موضوع طراحی پارچه و لباس در منطقه آزاد چابهاروایجاد کارگاه‌های کوچک برای توسعه طراحی پارچه، لباس و تزئینات وابسته مبتنی بر ظرفیت‌های بومی، منطقه‌ای و ملی به توافق رسیدند.
مدت این تفاهم نامه از تاریخ امضاء ۳ سال می‌باشد که تمدید، ادامه فعالیت، بازنگری، اصلاح و یا تغییرات اساسی در مفاد این تفاهم نامه با توافق نمایندگان طرفین امکان پذیر خواهدبود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار