مرکز جامع سلامت دردانشگاه علوم پزشکی افتتاح می شود؟

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی از تکمیل و افتتاح ۶۰ مرکز جامع سلامت دردانشگاه علوم پزشکی شیراز تا پایان بهمن ماه امسال خبر داد.
کد خبر: ۶۶۸۴۳۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸ 16 October 2018

تابناک فارس به نقل از تسنیم: عبدالرسول همتی اظهار داشت: از تعداد 302 مرکز جامع سلامتی که این دانشگاه متعهد به ساخت آن در فارس شده است تاکنون 160 مرکز به بهره‌برداری رسیده و تعداد 60 مرکز در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت: در شش ماه امسال از 38 مرکز جامع سلامت فارس بازدید انجام شد و عملکرد آنان با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی مورد ارزیابی قرار گرفت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی افزود: در این بازدیده علاوه بر تجهیز وسایل آزمایشگاهی با توجه به نیاز آن مراکز تعداد پزشکان وکارشناسان مراکز جامع سلامت افزایش و خدمات به بیماران ارتقا یافت.

همتی مهم‌ترین خواسته اهالی مناطق مورد بازدید را نیاز تمام وقت به پزشک متخصص و تجهیز و استفاده از خدمات پاراکلنیکی مطرح کرد و افزود: بر حسب سیاست‌های وزارت بهداشت مقرر شده به منظور رفع نیازهای بیماران، پزشکان در صورتی در دوره تخصصی جذب شوند که ابتدا در مناطق محروم و مورد نیاز ارائه خدمت داشته باشند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز با ارائه آماری از وضعیت مراکز و پایگاه‌های تامین کننده سلامت در این دانشگاه گفت: در حوزه بهداشت 118 پایگاه سلامت و 290 مرکز جامع سلامت راه‌اندازی شده که 986 مراقب سلامت در بخش دولتی و مراقب سلامت در بخش خصوصی، 408 پزشک روستایی و یک هزار و 126 پزشک خانواده در تمامی بخش خصوصی و غیر دولتی یا خیریه‌ای 90 کارشناس روانشناسی بالینی، 70 کارشناس تغذیه و 192 دندانپزشکدر این مراکز فعالیت دارند.

همتی افزود: هر مرکز جامع سلامت 4 پایگاه را تحت پوشش دارد که هر یک از این 4 پایگاه دارای کارشناسانی از تغذیه، سلامت، روانشناسی بالینی، بهداشت محیط، دهان و دندان، بهداشت حرفه‌ای، ماما، واکسیناتور و غیره هستند.

وی بیان کرد: با استقرار شبکه بهداشتی درمانی در شهرهای بزرگ و کوچک، روستاها و توجه ویژه به حاشیه شهرها، سلامت مردم به شکل ریشه‌ای تامین می‌شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار