برگزاری دومین شادپیمایی در سطح استان

علی رضا درویش نژاد از برگزاری دومین شادپیمایی به صورت گسترده در سطح استان خبر داد و گفت: تجلیل از مبارزان دوران انقلاب، برگزاری مراسم شب شعر انقلاب، برگزاری همایش صبای سرو، جشنواره موسیقی و فیلم فجر و برپایی نمایشگاه عکس انقلاب در شهرستان‌ها را از دیگر برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است. 
کد خبر: ۷۱۲۳۷۸
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۱ 06 February 2019
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه هنرمندان در قوام و دوام انقلاب نقش به سزایی داشتند گفت: مبانی و ماهیت، انقلاب بر پایه فرهنگ شکل گرفت. 

به گزارش ایسنا، درویش نژاد انقلاب ایران را متفاوت با سایر انقلاب‌های دنیا در مبانی پایه‌ای دانست و اظهار کرد: مبانی وماهیت انقلاب بر پایه فرهنگ شکل گرفت، چراکه امام خمینی (ره) تمام موارد فرهنگ از جمله مبانی فقهی و سیاسی و اجتماعی را در شخصیت خود داشتند. 

وی با بیان اینکه آرمان‌های ترسیم شده در انقلاب، فرهنگی بود افزود: از اول انقلاب اسلامی تمام فعالیت‌ها به خواست مردم بوده است و با حضور در صحنه‌های انتخابات نظر خود را بیان کردند و برای کشور خود تصمیم گرفتند از همین جهت مردم از مولفه‌های اصلی قدرت در کشور محسوب می‌شوند. 

درویش نژاد سخنرانی، پخش اعلامیه و آگاه سازی را از اقدمات انقلابیون برای براندازی رژیم طاغوت برشمرد و گفت: انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی، مردمی و به دور از خشونت بود و این موضوع در شعار‌هایی که سرداده می‌شد کاملا واضح بود. 

وی کرامت، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، حق انتخاب سرنوشت را جزیی از مبانی انقلاب معرفی کرد و افزود: شاید ارشاد اسلامی در این مدت نتوانسته به شکل مدینه فاضله عمل کند، اما بخش عمده‌ای از نگاه‌های خود درزمینه دستاورد‌های انقلاب اسلامی را محقق کرده است. 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان با بیان اینکه ایران با ماهیت دینی، استکبارستیزی و مردمی بودن، در مقابل انواع توطئه‌های فرهنگی، نظامی و سیاسی استوار است عنوان کرد: ارائه خدمات و دستاورد‌های انقلاب اسلامی، شور، نشاط، اعتماد و امید را در جامعه افزایش خواهد داد. 

درویش نژاد توجه به توازن فرهنگی و تمرکززدایی و توزیع یکسان فعالیت‌های فرهنگی در شهر و روستا، گسترش کمی و کیفی مطبوعات، توجه به تمام استعداد‌ها در حوزه سینما و گسترش بدون سقف فعالیت‌های سینمایی، اجرای هنر‌های نمایشی درنقاط دورافتاده کشور، تشویق و ترغیب مولفان در تمامی رده‌های سنی و بهره مندی مردم از رویداد‌های فرهنگی را از دستاورد‌های انقلاب اسلامی برشمرد. 

وی با بیان اینکه دستاورد‌های و پیشرفت‌های حوزه‌های مختلف بایستی به همه مردم بویژه نسل سوم و چهارم انقلاب اسلامی معرفی شود و در این راستا زبان هنر در معرفی هرچه بهتر و همچنین ماندگاری آن‌ها نقشی اساسی و بی بدیل دارد گفت: در انقلاب اسلامی این هنرمندان بودند که با هنر خود رشادت مردم و جوانان را به تصویر کشیدند و اکنون آن حماسه‌ها برای ما ماندگار شده است. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه روح هنرمند با زیبایی گره خورده است و این زیبایی است که پویایی و ترقی را در جامعه به ارمغان می‌آورد اضافه کرد: هنرمندان نقش ویژه‌ای در انتقال ارزش‌ها و دستاورد‌های انقلاب اسلامی به سایر افراد جامعه دارند، زیرا آن‌ها با استفاده از هنر و آثار خود می‌توانند ناگفته‌ها را به مردم برسانند. 

 وی با بیان اینکه یکی از ابزار‌ها در جریان مبارزات ملت ایران موسیقی و سرود‌ها و گفتار‌های موسیقایی بود که شور و هیجان را در میان مردم ایجاد می‌کرد ادامه داد:هنرمندان درقوام و دوام مبانی فرهنگی انقلاب نقش به سزایی داشتند. 

وی از برگزاری جشنواره فیلم کوتاه کمدی درسطح ملی و بین المللی برای دومین بار درجهان و اولین بار در کشور خبرداد و افزود: در حال هماهنگی و بسترسازی برای برگزاری جشنواره فیلم‌های کوتاه مستند جهان اسلام در همدان هستیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار