۱۶ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان بهزیستی یزد پرداخت می شود

کارشناس اشتغال و کارآفرینی اداره کل بهزیستی استان یزد گفت: این تسهیلات برای مددجویانی که قصد اشتغالزایی و یا راه‌اندازی کسب‌ و کار باشند پرداخت می‌شود.
کد خبر: ۷۲۱۴۵۹
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۹ 03 March 2019

رضا متولی کارشناس اشتغال و کارآفرینی اداره کل بهزیستی استان یزد گفت: از میزان ۱۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تسهیلات تخصیص یافته برای امسال تاکنون توانستیم ۱۶ میلیارد از این مبلغ و به عبارتی ۹۰ درصد آن را جذب و به مددجویان یزدی پرداخت کنیم.

وی افزود: وام و تسهیلات خوداشتغالی برای طرح‌های ایجادی و توسعه‌ای برای مددجویانی که دارای شرایطی که از سوی سازمان تعیین‌شده باشند و قصد اشتغالزایی و یا راه‌اندازی کسب‌وکار باشند پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: مددجویان حوزه‌های اجتماعی، توان‌بخشی و پیشگیری از جمله زنان سرپرست خانوار، بچه‌های شبه خانواده و غیره که از سوی این سه معاونت تخصصی آماده‌سازی شغلی شده و به دنبال ایجاد شغل هستند و در بازه سنی تعیین‌شده نیز باشند به حوزه هر شهرستان معرفی و در کمیته اشتغال برای پرداخت تسهیلات به آن‌ها تصمیم‌گیری می‌شود که سقف تسهیلات برای مددجو ۲۰ میلیون تومان است.

کارشناس اشتغال و کارآفرینی اداره کل بهزیستی استان یزد گفت: برای امسال ۲۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال از سوی بانک مرکزی برای مددجویان اداره کل بهزیستی استان ابلاغ شده بود که ۱۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون آن تخصیص یافت و تاکنون توانستیم ۱۶ میلیارد از این مبلغ و به عبارتی ۹۰ درصد آن را جذب و به مددجویان یزدی پرداخت کنیم.

متولی افزود: تسهیلات اشتغال برای سال گذشته بیش از ۲۴ میلیارد تومان اختصاص‌یافته بود که از این میزان ۲۱.۵ میلیارد جذب و به مددجویان اداره کل بهزیستی استان پرداخت شد که به عبارتی میزان جذب تسهیلات برای سال گذشته ۸۸ درصد بوده است.

ایجاد اشتغال پایدار با ارائه تسهیلات و وام کارفرمایی به مددجویان
وی با بیان اینکه ارائه تسهیلات و وام کارفرمایی بخش دیگری از اقدامات این سازمان در زمینه اشتغالزایی است، گفت: این تسهیلات می‌تواند اشتغال پایدار ایجاد کند و انگیزه‌ای نیز برای افرادی باشد که بدون اینکه سرمایه‌ای داشته باشند می‌خواهند شغلی راه اندازی کنند و تحت پوشش نهاد‌های حمایتی نیز قرار ندارند در این صورت می‌توانند در ازای تأمین نیروی خود از مددجویان اداره کل بهزیستی از تسهیلات اشتغال بهره‌مند شوند.

متولی افزود: مددجویان بهزیستی که شرایط ایجاد شغل ندارند و آماده به کار هستند و خودشان طرح و برنامه‌ای برای ایجاد شغل ندارند می‌توانند برای یک کارفرما مشغول به کار شوند و این کارفرما به ازای هر مددجویی که از بهزیستی به عنوان نیرو به خدمت می‌گیرد می‌تواند از تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی قرض‌الحسنه استفاده کند که سقف آن برای ۵ مددجو و به میزان ۱۰۰ میلیون تومان است.

وی ادامه داد: در قبال تسهیلاتی که به کارفرما به ازای هر مددجو به کار گرفته شده پرداخت می‌شود از کارفرما تعهدی مبنی بر اشتغال پایدار برای مددجو گرفته می‌شود و ضمانت لازم اخذ و قرارداد امضا می‌شود که به مدت هفت سال مددجو برای این کارفرما مشغول به کار باشد و از حقوق قانون کار و بیمه نیز برخوردار باشد.

بهزیستی استان یزد امسال با ارائه تسهیلات اشتغال توانسته زمینه اشتغال بیش از ۹۸۰ مددجو و با ارائه تسهیلات حق بیمه زمینه اشتغال بیش از ۴۰۰ مددجو را فراهم آورد که زمینه اشتغال ۱۴۰۰ نفر در استان یزد فراهم شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار