10 هزار و 324 جلد سند مالکیت شهری و روستایی در استان فارس صادرشده است

مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس با اشاره به نقش تعامل و هم‌افزایی بین دستگاه‌های اجرایی دررسیدن به این هدف، افزود: در سال گذشته تعهد سازمانی برای صدور اسناد مالکیت شهری 4 هزار و 400 جلد و برای صدور اسناد مالکیت روستایی 3 هزار و600 جلد درمجموع 8 هزار جلد بوده است درحالی‌که در این سال بیش از 10 هزار و 324 جلد سند مالکیت شهری و روستایی در استان فارس صادرشده است.
کد خبر: ۷۴۰۵۴۱
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۴ 02 May 2019

تابناک فارس به نقل از فارس:عطاالله زمانی در همایش مشترک مدیران ثبت‌اسناد و املاک بنیاد مسکن و اوقاف فارس اظهار داشت: استان فارس در سال گذشته بیش از تعهد برنامه در صدور اسناد مالکیت شهری و روستایی عملکرد داشته و به‌صورت مشترک با استان مازندران مقام نخست را در سطح کشور به دست آورد.

وی با اشاره به نقش تعامل و هم‌افزایی بین دستگاه‌های اجرایی دررسیدن به این هدف، افزود: در سال گذشته تعهد سازمانی برای صدور اسناد مالکیت شهری 4 هزار و 400 جلد و برای صدور اسناد مالکیت روستایی 3 هزار و600 جلد درمجموع 8 هزار جلد بوده است درحالی‌که در این سال بیش از 10 هزار و 324 جلد سند مالکیت شهری و روستایی در استان فارس صادرشده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس تعداد آرای صادرشده در سال گذشته را هم 10 هزار و 623 رأی عنوان کرد و گفت: در این سال 3 هزار و 334 رأی در مناطق شهری و هفت هزار و 289 رأی در مناطق روستایی در حیطه صدور اسناد صادرشده است.

زمانی صدور اسناد مالکیت را راهکاری برای ایجاد انگیزه در روستاها جهت ماندگاری روستاییان دانست و عنوان کرد: در سالی که گذشت 12 هزار و 150 پرونده به ثبت‌اسناد ارسال‌شده که از این تعداد 4 هزار و 21 پرونده اسناد شهری و 8 هزار و 129 پرونده اسناد روستایی بوده است.

وی بر لزوم اجرای دقیق قانون و موازین حقوقی و مقررات در مناطق شهری و روستایی برای صدور اسناد مالکیت تأکید کرد و ادامه داد: بر اساس ماده 5 قانون ساماندهی همه املاک و ابنیه و تأسیسات برای اخذ اسناد مالکیت باید منطبق با طرح‌های مصوب باشد، وجود این اماکن در حریم و مناطقی که منع قانونی دارد مانع از صدور اسناد مالکیت برای آن می‌شود.

این مقام مسؤول تضمین مالکیت و ارزش دادن به تثبیت مالکیت خانه‌های مسکونی، جلوگیری از تعارض مالکان، وجود وثیقه‌ای مطمئن برای اخذ تسهیلات، جلوگیری از مهاجرت جامعه روستایی به شهرها، برنامه‌ریزی موثر در بازار خریدوفروش و قانونمند کردن این فعالیت و همچنین تسریع در امر آموزش و بهداشت را از نتایج اجرای طرح سنددار کردن واحدهای مسکونی دانست.

زمانی تأکید کرد: جلوگیری از نزاع و اختلافات ملکی، ارتقای توسعه پایدار و پشتیبانی از مدیریت محیط‌زیست، خودکفایی در امر تولید محصولات کشاورزی، برقراری نظام مالیاتی برای معاملات و اسناد مالکیت، محرومیت‌زدایی روستایی از دیگر نتایج اجرای این طرح خواهد بود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار