تخریب ۵۷ واحد غیرمجاز در بابلسر

کد خبر: ۷۴۳۴۸۰
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۹ 11 May 2019

  مدير جهاد کشاورزي بابلسر ،  از سال گذشته تاکنون 57 مورد احکام قلع و قمع ساخت و ساز و بناي غير مجاز در اراضي زراعي و باغي اين شهرستان اجرا و 17 هزار مترمربع از اين اراضي آزاد سازي و به چرخه توليد بازگشت.

، حميدرضا رحماني با بيان اينکه حفظ کاربري اراضي کشاورزي و جلوگيري از خرد شدن آن‌ها يکي از مهمترين اولويت‌هاي کاري جهاد کشاورزي است، گفت: از سال گذشته تاکنون 57 مورد احکام قلع و قمع ساخت و ساز و بناي غيرمجاز در اراضي زراعي و باغي شهرستان بابلسر اجرا و 17 هزار مترمربع از اين اراضي آزاد سازي و به چرخه توليد بازگشت.

مدير جهاد کشاورزي شهرستان بابلسر ادامه داد: بر اساس ماده سه قانون حفظ کاربري اراضي زراعي و باغي دو مورد حکم قطعي قلع و قمع ساخت و ساز غيرمجاز در اراضي کشاورزي اين شهرستان به مرحله اجرا درآمد.

وي افزود: به منظور اجراي تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربري اراضي کشاورزي نيز 15 قطعه تفکيکي و احداث بناي غيرمجاز در روستاي مقريکلاي اين شهرستان تخريب شد.

رحماني اضافه کرد: با اجراي اين احکام پنج هزار مترمربع از اراضي کشاورزي اين شهرستان به حالت اوليه برگردانده شد.

وي تصريح کرد: اين عمليات توسط اکيپي از امور اراضي جهاد کشاورزي و با حضور و همراهي نيروي انتظامي و نماينده دادستان اين شهرستان صورت گرفت.

مدير جهاد کشاورزي شهرستان بابلسر خاطرنشان کرد: هرگونه تغيير کاربري در اراضي زراعي و باغي به طور مستقيم موجب کاهش مساحت موجود در اراضي و باغات و در نتيجه کاهش توليد محصولات کشاورزي مي‌شود که اين موضوع در دستيابي به خودکفايي و توليدات کشاورزي استان نقش بسزايي دارد.

وي در پايان اظهار کرد: سال گذشته 40 مورد حکم قلع و قمع بنا در خصوص تغيير کاربري هاي غيرمجاز در اراضي زراعي و باغي اين شهرستان اجرا شد که به دنبال آن 12 هزار مترمربع از اراضي کشاورزي  بابلسر آزاد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار