تشدید نظارت بر اماکن عرضه مواد غذایی خوزستان با اجرای برنامه "سلامت رمضان"

رئیس مرکز بهداشت خوزستان از تشدید نظارت‌ها بر اماکن عرضه کننده مواد غذایی با اجرای برنامه "سلامت رمضان" خبر داد.
کد خبر: ۷۴۳۶۹۹
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۷ 12 May 2019

دکتر مهدی حسینی‌زاده اظهار کرد: با توجه به آغاز ماه مبارک رمضان و فصل گرم سال، در راستای کنترل و کاهش طغیان‌های احتمالی ناشی از شیوع بیماری‌های منتقله از آب و غذا و به منظور تامین و حفظ سلامتی آحاد جامعه و دسترسی به آب و غذای ایمن و سالم، برنامه "سلامت رمضان" همزمان با سراسر کشور از 14 اردیبهشت ماه تا 17 خرداد ماه سال جاری در خوزستان اجرا می‌شود.

وی افزود: با اجرای برنامه سلامت رمضان، نظارت بر اماکن عرضه کننده مواد غذایی تشدید خواهد شد.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: در اجرای این برنامه 40 اکیپ و 273 نفر از کارشناسان و مهندسان سلامت محیط و کار، نظارت و بازرسی از 37 هزار و 185 مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی شامل آش و حلیم‌پزی، مراکز تهیه و عرضه شیرینی سنتی، زولبیا و بامیه، محل‌های تهیه و توزیع سحری و افطار و محل‌های برگزاری مراسم احیای شب‌های قدر، اماکن عمومی، اماکن زیارتی و مساجد و همچنین نظارت ویژه بر کارخانه‌های یخ‌سازی، آب شیرین‌کن‌ها و مراکز عرضه ظروف یکبار مصرف و سایر موارد را به عهده خواهند داشت.

حسینی‌زاده بیان کرد: این برنامه توسط بازرسان از ساعت 8:00 تا 20:00 و بر اساس موقعیت مکانی و زمانی تا ساعت 24 شب اجرا خواهد شد. در بازرسی از این اماکن با هرگونه مورد تهدیدآمیز برای سلامت مردم برخورد جدی می‌شود و افراد متخلف به مراجع قضایی معرفی خواهند شد. با سایر نهادهای مربوطه نیز هماهنگی لازم برای بازرسی مشترک انجام شده است.

وی افزود: همشهریان نیز، در صورت مشاهده هرگونه تخلف یا شکایت بهداشتی، موضوع را از طریق سامانه تلفنی 190 اطلاع دهند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار