رئیس بیمارستان، ولی عصر اراک

نصب دستگاه مانیتورینگ پایش همودینامیک در بیمارستان، ولی عصر اراک

رئیس بیمارستان، ولی عصر اراک از نصب دستگاه مانیتورینگ پایش همودینامیک برای نخستین بار در استان مرکزی در ای‌سی‌یو این بیمارستان خبر داد.
کد خبر: ۷۵۳۱۷۳
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۳ 12 June 2019

نصب دستگاه مانیتورینگ پایش همودینامیک  در بیمارستان ولی عصر اراک

بهنام محمودیه گفت: دستگاه مانیتورینگ پایش همودینامیک با مانیتور Vigileo و سنسور مصرفی Flotrac کمپانی Edwards Lifesciences برای نخستین بار در استان مرکزی در ای‌سی‌یو جراحی بیمارستان به عنوان مرکز اصلی سوانح و حوادث با پیگیری‌های صورت گرفته بر روی بیمار خانمی ۲۶ ساله، بعد از جراحی تومور مغزی، با اتصال ساده به لاین شریانی بیمار نصب و راه اندازی شد و با توجه به پارامتر‌های قلبی و عروقی، میزان حجم دهی، دارودهی و آینوتروپ مریض کنترل و بهینه شد.

رئیس بیمارستان، ولی عصر اراک گفت: این دستگاه کمک شایانی به حفظ حیات بیمار و خروج سریع وی از بستر بیماری و همچنین آزاد سازی تخت‌ای سی یو به عنوان یکی از نیاز‌های اصلی غرب کشور می‌کند.  

محمودیه بیان داشت: پس از دمو چندین دستگاه مختلف مونیتور همودینامیک مختلف، معروف‌ترین و شناخته شده‌ترین شرکت این دستگاه در دنیا برای بیمارستان در نظر گرفته شد، شرایط استفاده از دستگاه به صورتی است که هزینه اضافی بر بیمارستان و بیمار تحمیل نخواهد شد.

به گفته وی این دستگاه قادر به اندازه‌گیری همزمان پارامتر‌های مختلف قلبی و عروقی و ریوی است و در بیماران با شوک‌های ترکیبی مخصوصا شوک‌های قلبی و سپتیک کمک شایانی به تصمیم گیری در خصوص نیاز به مایع، اینوتروپ، وازوپرسور و ... می‌کند، همچنین این دستگاه می‌تواند ارزش‌های آموزشی و پژوهشی فراوانی برای دانشجویان رشته‌های مختلف داشته باشد
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار