معاون اقتصادی استاندار ایلام خبر داد؛

درخواست فعال سازی 100 واحد غیر فعال در استان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام از درخواست فعال سازی 100 واحد غیر فعال در استان خبر داد و گفت: احیاء فعالیت های صنعتی یک اولویت برای این استان است.
کد خبر: ۷۵۶۹۹۵
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۵ 25 June 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ حیدر نعمتی  اظهار داشت: ساز و کارهایی باید تعریف شود که واحدهای غیر فعال و راکد پس از استمهال دوباره به چرخه تولید باز گردند.

وی ادامه داد: اگر بانک‌ها تنها برای رفع مشکل بدهی مجریان واحدها، تسهیلات آنها را استمهال و برنامه‌ای برای حمایت از تولید این واحدها نداشته باشد، مشکلی از آنها حل نمی‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام تاکید کرد: طرح‌هایی که توجیه اقتصادی دارند و با ظرفیت بسیار پایین فعالیت می‌کنند باید با پرداخت سرمایه در گردش مورد حمایت قرار گیرند تا دوباره به چرخه فعالسازی و تولید بازگردند.

نعمتی تاکید کرد: دولت اکنون در تلاش است تا برای تحقق فرمان رهبری و افزایش تولید با حمایت‌هایی که انجام می‌دهد بتواند از طریق اعمال ماده ۳۵، تبصره ۱۸، کمک‌های فنی و اعتباری، بخشش جرایم مالی و بیمه‌ای و.. به واحدهای مشکل دار کمک کند و آنها را به مدار تولید بازگرداند.

وی اضافه کرد: مجموعه مدیران ارشد استان و دستگاه‌های مربوطه در تلاش اند تا مشکلات واحدها را در ستاد تسهیل و رفع موانع، ستاد اقتصاد مقاومتی، کمیته‌های فنی و کارشناسی و … بررسی و بهترین راه حل را برای رفع مشکلات آنها مصوب کنند.

معاون استاندار ایلام یادآور شد: مدیران عامل بانک‌های استان نیز پای کار هستند و به مجریان این واحدها تا آنجا که قانون اجازه می‌دهد کمک می‌کنند.

نعمتی، ابراز امیدواری کرد که با برنامه زمانبندی صحیح از سوی مجری و دستگاه تخصصی و بانک‌ها و حمایت‌های مالی بتوان گامی اساسی برای حیات مجدد واحدهای غیر فعال در استان برداشت.

۵۲۳ واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری با سرمایه گذاری ۲۶۵ هزار میلیون ریال و ظرفیت اشتغال ۹ هزار و ۱۷۱ نفر در استان ایلام وجود دارد، بر اساس آمار موجود از این تعداد بیش از ۱۴۰ واحد غیر فعال است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار