مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری قزوین :

6طرح کلان گردشگری در استان قزوین

مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استان قزوین از اجرای ۶ طرح کلان گردشگری در استان قزوین با هدف رونق تولید و اشتغال زایی خبر داد.
کد خبر: ۷۶۰۲۳۴
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۳ 07 July 2019

6طرح کلان گردشگری در استان قزوین

 به گزارش تابناک قزوین مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری  قزوین ،مرتضی علیخانی بیان داشت: تامین زیرساخت های خدماتی و رفاهی آبگرم یله گنبد و مجموعه گردشگری اوان، راه اندازی مجتمع اقامتی و رفاهی مجموعه انرژی اتمی واقع در کوچنان الموت، احداث یک هتل پنج ستاره در شهر قزوین، تکمیل هتل الماس شرق در آبگرم و احیای گراند هتل از طرح‌هایی است که برای سال جاری اجرایی می شود.

وی وظیفه پیگیری و اجرای این طرح ها را بر عهده سازمان میراث فرهنگی و گردشگری دانست و گفت: انتظار ما این نیست که طرح‌های یاد شده تا پایان سال تکمیل شده و به بهره‌برداری برسند و هم اینک این طرح ها بیش از ۶۰ درصدپیشرفت فیزیکی دارند.

علیخانی همچنین گفت: میراث فرهنگی استان موظف است که ماهانه گزارشی از روند پیشرفت این طرح به دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استان ارسال کند تا هرگونه مشکلات و موانع موجود در مسیر تکمیل این طرح ها برطرف شود.

وی با بیان اینکه استان قزوین در حوزه ساخت هتل‌ها، تقویت میراث فرهنگی، بوم گردی و صنعت گردشگری ضعیف عمل کرده است، اظهار داشت: اشتغالزایی و سودآوری صنعت گردشگری و توریسم بسیار بیشتر از بخش های دیگر بوده و در بیشتر کشورها به عنوان اصلی ترین محور رونق تولید و اقتصاد محسوب می شود، اما در استان قزوین هنوز اقدام قابل توجهی در این زمینه انجام نشده است.

علیخانی تاکید کرد: هدف متولیان و مسئولان حوزه گردشگری باید این باشد که مدت زمان اقامت گردشگران در استان را به بیش از یک روز افزایش دهند که تحقق این امر مستلزم توجه به جاذبه‌های گردشگری و ایجاد مراکز اقامتی و رفاهی در کنار جاذبه های گردشگری و طبیعی است.

این مسئول خاطرنشان کرد: استان قزوین با وجود جاذبه‌های گردشگری غنی و فراوان از مراکز اقامتگاهی چندان مناسبی برخوردار نیست که در این میان احداث و تکمیل هتل پنج ستاره در مرکز شهر قزوین اولویت بسیار بالایی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار