خبر خوش برای کارمندان فاقد مسکن

کد خبر: ۷۶۵۴۶۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۷ 23 July 2019

سال ها است طرح واگذاری زمین‌های دولتی در دولت‌های مختلف از سوی دستگاه‌های اجرایی به وزارت راه و شهرسازی در قالب‌های مختلف مطرح شده و حتی مشوق‌هایی را نیز چاشنی این کار برای تمکین نهادهای اجرایی در راستای عملیاتی کردن آن ارایه داده اند اما عزمی برای تحقق این مهم در استان کهگیلویه و بویراحمد تاکنون وجود نداشته است.

تسهیلات ویژه دولت برای خانه دار شدن کارکنان 
هر چند اجرای این طرح در ابتدا و از دولت‌های گذشته تاکنون حتی در دولت دوازدهم نیز برای کوچک کردن و چابک سازی ارکان دولت مطرح بوده و دستور ویژه رئیس جمهوری نیز به عنوان ضمانت اجرایی این طرح به همه دستگاه ها و استانداران سراسر کشور ابلاغ شد، اما باز هم اجرای آن با اما و اگرها و تمکین نکردن نهادهای دولتی مواجه شد.
اکنون دولت و وزارت راه و شهرسازی برای پیشبرد و شتاب بخشی اجرای این مصوبه و بخشنامه رسمی دولت مبنی بر واگذاری زمین‌های مازاد دستگاه های دولتی، طرح تامین مسکن برای کارکنان هر دستگاه مربوطه را نیز پیش کشیده و اعلام کرده هر دستگاهی می‌تواند زمین‌های مازاد خود را برای ساخت مسکن کارکنان آن دستگاه، در اختیار راه و شهرسازی استان ها قرار دهد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از ایرنامعاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تشریح برخی جزئیات این طرح گفت: تسهیلات ویژه ای نیز از سوی دولت و راه و شهرسازی از جمله ارایه وام با بازپرداخت ۲۰ ساله و همچنین کمک بلاعوض ۱۱۰ میلیون ریالی به متقاضیان پرداخت خواهد شد.
عزیز فیلی در نشست امروز کارگروه مسکن و بازآفرینی شهری در کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: هر دستگاه اجرایی موظف است زمین های مازاد خود را در هر شهرستان برای ساخت مسکن کارکنان خود اختصاص دهند.
وی ادامه داد: ابتدا به خود مدیران دستگاه های اجرایی این ماموریت و اختیار داده می شود که نسبت به شناسایی و واگذاری زمین های مازاد به راه و شهرسازی برای ساخت مسکن مورد نیاز کارکنان آن دستگاه مربوطه اقدام کنند.
فیلی یادآور شد: در صورت تمکین نکردن و عدم حمایت دستگاه های اجرایی در این راستا، کمیته ای برای بررسی این موضوع اقدام به شناسایی و واگذاری این زمین ها با چاشنی راهکارها و ظرفیت های قانونی موجود خواهد کرد.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: این کمیته متشکل از اداره ثبت، راه و شهرسازی، استانداری، شورای فنی و سایر نهادهای متولی و همچنین نمایندگانی از نهادهای نظارتی است.
وی همچنین از تخصیص مبلغ ۴۰۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح بازآفرینی شهری در برخی بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری خبر داد و گفت: اجرای این طرح در مناطقی از شهر دوگنبدان خوب و مطلوب پیش می رود اما در شهرهای یاسوج و دهدشت همچنان با چالش های متعددی روبروست.
جشن تکمیل مسکن مهر در کهگیلویه و بویراحمد
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین از برگزاری جشن تکمیل و بهره برداری کامل از واحدهای مسکن مهر در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر در سطح استان تا پایان شهریور امسال خبر داد.
فیلی یادآور شد: حدود یکهزار و ۵۰۰ واحد مسکن مهر در سطح شهرهای استان بویژه گچساران و دهدشت هنوز تکمیل نشده و دارای ایرادات جزئی از جمله در زمینه نصب تاسیسات و شبکه های آب و برق هستند که قرار است این مشکلات ظرف کمتر از یک ماه آینده مرتفع و آماده واگذاری به متقاضیان شوند.

خبر خوش برای کارمندان فاقد مسکن


برخی مشکلات مسکن مهر جنبه امنیتی پیدا کرده است
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: طرح تامین مسکن برای کارکنان دولت و همچنین اقشار ضعیف جامعه با عنوان طرح مسکن اجتماعی (امید) از جمله برنامه ها و اقدامات ارزشمند دولت برای پاسخ به یکی از مهمترین نیازهای جامعه است.
سید محمد کاظم نظری تصریح کرد: همه دستگاه های دولتی که دارای زمین های مازاد هستند موظفند بر اساس مصوبه دولت و دستور ویژه رئیس جمهوری این زمین ها را در اختیار راه وشهرسازی برای عملیاتی کردن طرح ساخت مسکن برای کارکنان نیازمند قرار دهند.
وی به برخی کمبودها و مشکلات در سایت های مسکن مهر بویژه در شهرهای دهدشت و یاسوج نیز اشاره کرد و گفت: بروز این مشکلات گاهی جنبه های امنیتی نیز پیدا کرده است.
نظری یادآور شد: برخی از ساکنان مسکن مهر در حوزه نجف آباد و سروک یاسوج و همچنین دهدشت هنوز از بروز برخی مشکلات و کمبودها در ارایه خدمات از جمله در حوزه آب و برق گلایه مند هستند که باید این مشکلات در اسرع وقت مرتفع شوند.
وی با اشاره به تخصیص مبلغ ۴۰۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح بازآفرینی شهری نیز گفت: این منابع باید به طور عادلانه در شهرهای مشمول اجرای آن توزیع شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار