قوانین گذشته امروز کاربرد ندارد

معاون عمرانی استاندار تهران گفت: جمعیت ایران ۵۲ سال پیش در حدود ۱۴ میلیون نفر بود و ما امروز با قوانین آن دوره نمی توانیم کشور را مدیریت کنیم.
کد خبر: ۷۶۶۷۲۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۷ 28 July 2019

به گزارش تابناک تهران، محمد امامی امین روز یکشنبه در حاشیه جلسه تسهیل و رفع موانع تولید که با حضور یداله صادقی رییس اداره  صنعت، معدن و تجارت استان تهران، فرماندار و روسای ادارت شهرستان و جمعی از تولید کنندگان در محل فرمانداری پردیس برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: قوانین وضع شده در دوران گذشته برای امروز کاربردی نیستند.

وی افزود: مصوبه شعاع ۱۲۰ کیلومتر قرار گیری صنایع ۵۲ سال پیش ابلاغ شده است، امروز صنایع ما هایتک هستند و سهم آلایندگی ندارند.

معاون اقتصادی استاندار تهران گفت: بخش عمده آلایندگی مربوط به تردد خودروها است و مختصر آلودگی کارخانه ها توسط کاتالیست‌ها حذف و یا کاهش داده می شود تا برای جمعیت ۱۵ میلیون نفری ساکن در تهران شغل ایجاد کنیم.

امامی امین عنوان کرد: به منظور کاهش رشد نرخ بیکاری به دنبال اصلاح ماده ۱۱ قانون هوای پاک و قانون شعاع ۱۲۰ کیلومتر برای شهرک‌های صنعتی استان تهران هستیم تا در وضعیت موجود ثابت بمانند و کارخانه ها با ظرفیت بیش از ۵۰ درصد ظرفیت موجود خود فعالیت کنند.

وی افزود: با راهکارهای در نظر گرفته شده، کاهش رشد نرخ بیکاری در استان تهران تا مرز ۴ درصد خواهد رسید.

معاون اقتصادی استاندار تهران با اشاره به مشکل قوانین در حوزه غذا و دارو اظهار داشت: متمم قانون غذا و دارو از سال ۴۲ تا امروز بازنگری نشده است، قوانین صنایع غذایی باید یک بار برای همیشه به روز رسانی شده و مشکلات موجود برطرف بشوند.

امامی امین عنوان کرد: دولت با رویکردی نوین تلاش می کند تا با کوتاه کردن زمان صدور مجوز، حذف موانع و استعلامات به تولید کنندگان کمک کند و در طی سه سال گذشته مجوزهای زیادی برای ساخت کارخانه در شهرک‌های صنعتی صادر کرده است.

امامی امین گفت: از اواخر مهر ماه با گذر از دوره اوج مصرف آب و برق، کارخانه های زیادی پس از دریافت زیر ساخت ها وارد مدار تولید خواهند شد و در این راستا شاهد رشد اشتغالزایی و تک رقمی شدن نرخ بیکاری در استان تهران خواهیم بود.

 وی در ادامه اظهار داشت: سران قوا بخشنامه ای مبنی بر این که دستگاه‌های نظارتی مدت دو سال به دستگاه‌های اجرایی تنفس بدهند صادر کردند.

معاون اقتصادی استاندار گفت:  شرایط فعلی تولید کنندگان ما عادی نیست و در این بخشنامه ها طی دو سال به مدیران مجوز می دهند که با انعطاف بیشتری تصمیمات مدیریتی بگیرند.

امامی امین افزود: این بخشنامه هنوز اجرایی نشده و طی روزهای آتی به دستگاه‌ها ابلاغ و اجرایی می شود.

شهرستان پردیس با ۲۵۰ هزار نفر جمعیت در شرق پایتخت قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار