چابک سازی در سیاست کلان کشور

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت : سیاست کلان کشور در مسائل اداری و استخدامی بر مبنای چابک سازی و سبک سازی دولت است.
کد خبر: ۷۷۰۶۰۱
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۴ 10 August 2019

به گزارش تابناک، جمشید انصاری در جلسه شورای راهبری توسعه مدیریت استان اصفهان ر افزود:در کشور یک مبنای تفکیک قوا وجود دارد و قوه مجریه مسوول اداره امور کشور در چهارچوب قوانینی است که مجلس تصمیم گیری می کند پس تمام اختیارات برای تصمیم گیری دست دولت نیست و از جمله آن اختیارات در حوزه مسائل  اداری  استخدامی و تشکیلات وجود دارد.

معاون رییس جمهوری  با بیان اینکه یک چهارچوب های قانونی و حتی فراتر از آن در حد سیاست ها و اسناد فرادستی مانند سیاست های کلی نظام اداری بر تصمیمات دولت حاکم است و شاید در بعضی موارد دولت  نیز بخواهد تصمیماتی را بگیرد ولی قوانین چنین اجازه ای به دولت نمی دهد ادامه داد: یک نکته این که در قانون مدیریت خدمات کشوری به غیر از قوانین خاص استخدامی که در کشور وجود دارد چندین نوع استخدام و بکارگیری افراد داریم.

انصاری یادآور شد: قانون گذار با علم به اینکه این نوع بکارگیری و استخدام افراد به هم متفاوت است آنها را تفکیک کرده و بنا نبوده همه آنها تبدیل به یک شکل شوند یعنی جایی در قانون مدیریت خدمات کشور گفته شده که استخدام رسمی را برای مشاغل حاکمیتی دارد و استخدام پیمانی را برای مشاغل تصدی دارد و در بعضی از موارد اضطراری می توانیم برای مدت کوتاه و محدودی با قرارداد کارمعین از افراد استفاده کنیم و برای مشاغلی که ماهیت اداری ندارند بصورت قرارداد کارگری بگیریم.

وی  اضافه کرد : به این لحاظ که چهار شکل از بکارگیری  در نظام اداری به رسمیت شناخته شده، مقررات استخدامی، تبدیل آنها به یکدیگر را اصلا پیش بینی نکرده است.

رییس سازمان  امور اداری و استخدامی کشور گفت: بنا نیست نیروی قراردادی تبدیل به پیمانی شود مگر اینکه شرایط استخدام پیمانی را جداگانه طی کند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار