۲۱ تعاونگر دماوند تجلیل شدند

همزمان با هفته تعاون، ۲۱ تعاونگر برتر شهرستان در حوزه مسکن، مصرف، کشاورزی و صنعت تجلیل شدند.
کد خبر: ۷۷۷۶۳۲
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴ 04 September 2019

۲۱ تعاونگر شهرستان دماوند تجلیل شدند

به گزارش تابناک تهران، حجت الاسلام و المسلمین کاظم فتاح دماوندی، امام جمعه دماوند روز سه شنبه در همایش تجلیل از تعاونگران نمونه شهرستان اظهار داشت: کشور هم اکنون در شرایطی قرار دارد که نیازمند تعاون است زیرا با جمع شدن سرمایه های اندک می توان کارهای بزرگی انجام داد.

وی ادامه داد: با سرمایه گذاری در زمینه توسعه تعاونی ها و حمایت از آنان با تخصیص تسهیلات و تزریق سرمایه، می توان زمینه رونق تولید را فراهم کرد و با توجه به اینکه شهرستان دماوند یکی از شهرستان های خوش آب و هوا با منابع طبیعی مطلوب است، می توان در زمینه کشاورزی، باغات، افزایش تولید گردو و پرورش زنبور عسل موفق بود.

امام جمعه دماوند با بیان اینکه تقویت تعاونی ها نیازمند داشتن اتاق فکر است، تصریح کرد: نهادهای همچون شهرداری ها، منابع طبیعی، ‌ جهاد کشاورزی و دیگر نهادها می توانند با ایجاد تفاهم نامه ای زمینه جذب نیروی کار و کارگر ایرانی را فراهم و به صورت تعاونی، موجب تقویت این بخش شوند.

دماوند۲۱۰ تعاونی فعال دارد

جعفرمیرزاملکی، رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان دماوند در ادامه به فعالیت های تعاونی های شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: نقش تعاونی ها در کارآفرینی، مشارکت عمومی و اقتصاد نقش مهم و موثری است.

وی با بیان اینکه کاهش تصدی گری دولت و واگذاری امور به تشکلات مردمی از جمله اهداف و سیاست هایی دولت است، خاطرنشان کرد: تعاونی ها در این زمینه بسیار کارآمد هستند و برای تقویت و رفع مشکلات و مطالباتشان، به همدلی و تعامل مسئولان نیاز دارند.

این مقام مسئول در ادامه به ایرنا گفت: ۵۴۸ تعاونی در شهرستان دماوند به ثبت رسیده که از این تعداد ۲۱۰ تعاونی فعال و ۳۳۸ تعاونی غیرفعال است.

وی ادامه داد: از تعداد واحدهای تعاونی فعال، ۱۰۹ تعاونی مسکن و مصرف، ۳۰۲ تعاونی تولیدی و ۱۳۷ تعاونی توزیعی هستند؛ در سال ۹۸ حدود ۵ تعاونی به ثبت رسیده است، که از این تعداد تعاونی، حدود ۴۰ تا ۵۰ نفر مشغول بکار شدند.

میرزاملکی خاطرنشان کرد: سامانه کارا در سال ۹۶ آغاز بکار کرد و در سال ۹۷ نیز فعال بود و شهرستان در سال گذشته نیز توانست رتبه خوبی را در این سامانه ثبت کند ولی متاسفانه در سال جاری امکان ثبت در سامانه وجود ندارد و تاکنون هیچگونه اعتباری درخصوص پرداخت تسهیلات داده نشده است.

رئیس اداره تعاون شهرستان دماوند با بیان اینکه اتحادیه مسکن، مصرف، کشاورزی و صنعت فعالترین تعاونی ها در منطقه هستند، به آغاز بکار تعاونی توسعه عمران شهرستان اشاره کرد و گفت: هم اکنون این تعاونی به ثبت رسیده ولی به دلیل مشکلات متعدد امکان فعالیت نداشته که نیازمند تعامل بیشتر نهادها است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار