وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد؛

تلاش برای تکمیل ۴۰ هزار کلاس نیمه کاره در مدارس/ تهران؛ محروم‌ترین فضا‌های آموزشی را دارد

حاجی میرزایی گفت: اولویت اصلی ما تکمیل ۴۰ هزار کلاس نیمه کاره در کشور است.
کد خبر: ۷۹۸۳۹۰
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۴ 19 November 2019

تلاش برای تکمیل ۴۰ هزار کلاس نیمه کاره در مدارس/ تهران؛ محروم‌ترین فضا‌های آموزشی را دارد

به گزارش تابناک سمنان: محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش در حاشیه همایش بانوان خیر مدرسه ساز و در جمع خبرنگاران درباره وضعیت فضاهای آموزشی کشور اظهار کرد:  استان تهران یکی محروم ترین فضاهای آموزشی را دارد و  در رده‌بندی‌های مدارس جز پایین‌ترین رده‌ها هستند؛ در حواشی تهران و مرکز نیازمند فضای آموزشی هستیم.

او ادامه داد: اکنون اولویت اصلی ما در تامین فضای آموزشی تکمیل ۴۰ هزار کلاس درس نیمه کار در کشور است، متوسط فضای آموزشی در سطح کشور ۵/۲ مترمربع است؛ اما استانداری که در سند تحول پیش بینی شده ۸/۲ مترمربع است که باید این خلا را پر کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه به دلیل آنکه در سال‌های گذشته اصرار آموزش و پرورش بر آن بوده است که فرصت‍های آموزشی را در تمام نقاط کشور توسعه دهد، گفت: به همین دلیل در بسیاری از مناطق مدارسی ساخته شده است که تعداد دانش آموزان در آن کم است.

حاجی‌میرزایی بیان کرد: اکنون در حاشیه شهر‌ها و برخی از استان‌ها نیازمند فضای آموزشی هستیم تا در کلاس‌های درس تراکم دانش آموزی ۴۰ نفره نداشته باشیم.

او تصریح کرد: اکنون نیاز به توسعه حرکت خیر مدرسه‌ساز هستیم؛ در سال جاری نامه‌ای از سوی خیرین مدرسه ساز به ما ارسال شد که در آن اعلام شد در مدت ۲ سال حدود ۵ هزار میلیارد تومان خیرین تعهد می‌کنند و در ازای آن هم دولت تامین اعتبار دارد تا هرچه زودتر خلا‌های فضای آموزشی پر شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار