یازدهمین جشنواره سراسری یادگیری نخستین واژه " آب " در سلماس برگزار شد.

یازدهمین جشنواره سراسری یادگیری نخستین واژه " آب " با هدف مدیریت بهینه در مصرف آب در سلماس برگزار شد.
کد خبر: ۸۰۲۶۸۷
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۳ 03 December 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، جشنواره سراسری یادگیری نخستین واژه " آب " در سلماس با همکاری مدیریت آموزش وپرورش و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سلماس، توسط شرکت آب و فاضلاب این شهرستان درسطح مدارس ابتدایی اول و دوم دبستان به میزبانی سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سلماس برگزار شد.
در جشنواره سراسری یادگیری نخستین واژه " آب " ارتقای سطح آگاهی‌های مخاطبان و ترویج فرهنگ مصرف درست آب در جامعه میان دانش‌آموزان پایه اول و دوم ابتدایی همزمان با یادگیری نخستین کلمه «آب» با مفاهیم و نقش و اهمیت آب در زندگی و همچنین با محدودیت‌های جدی آب مورد آموزش واقع وروش‌های مصرف بهینه آب نیز به جامعه هدف آموزش و فرهنگ صحیح آب به شرکت کنندگان آموزش داده شد.
در حاشیه این جشنواره ، مهندس روح الله اسدی ، مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان سلماس در گفتگو با خبرنگار پیام آبفل اظهار داشت: هدف از برگزاری جشنواره نخستین واژه «آب» این است که دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی همزمان با یادگیری اولین کلمه «آب» با مفاهیم و نقش و اهمیت آب در زندگی و همچنین با محدودیت‌های جدی آب آشنا شوند.
اسدی افزود : در این جشنواره مفاهیم آموزش داده شده از طریق معلمان و مدیران علاوه بر دانش‌آموزان به خانواده‌ها نیز انتقال داده شده و فرهنگ صحیح آب نهادینه می‌شود.
وی تصریح کرد: فرهنگ‌ سازی در مصرف آب و ضرورت مصرف بهینه موضوع بسیار مهمی است که باید از مدارس آغاز شود و آموزش نسل نوجوان به ویژه در مقاطع ابتدایی و استمرار این حرکت‌ها می‌تواند نتایج موثر و ماندگاری را در آینده داشته باشد.
مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان سلماس خاطر نشان کرد : در شهر سلماس حدود ۲۹هزار فقره انشعاب آب و همچنین ۱۷ هزار فقره انشعاب فاضلاب وجود دارد که سرانه مصرف آب حدود ۱۹۰ لیتر به ازای هر یک نفر در طول شبانه روز است .
وی به طرح های مهم در دست اجرای شرکت آب و فاضلاب شهرستان سلماس نیز اشاره کرد و گفت :
بزودی شاهد افتتاح طرح تأمین آب شرب سلماس و تازه شهر از سد زولا که شامل یک باب تصفیه خانه آب با ظرفیت ۵۷۵ لیتر برثانیه با سرمایه گزاری بخش خصوصی با اعتبار ۳۸ میلیارد تومان خواهیم بود .
همچنین انتقال به قطر ۷۰۰ و ۸۰۰ میلی متر از سد زولا به تصفیه خانه به طول ۱۸ کیلومتر و اجرای خط انتقال آب تصفیه شده به تازه شهر به طول ۱۰ کیلومتر با اعتبار بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان از دیگر طرح های مهم در دست اجرای شرکت آب و فاضلاب شهرستان سلماس می باشد .

در جشنوراه سراسری فراگیری نخستین واژه آب برنامه های متنوعی از جمله اجرای نمایش عروسکی ، برگزاری مسابقه و اجرای سرودهای شاد برای بیش از 500 نفر از دانش آموزان ابتدایی شهر سلماس برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار