برای جابه جایی دانش آموزان از سرویس و وسایل نقلیه عمومی استفاده نشود

معاون سلامت آموزش و پرورش استان با توجه به بازگشایی مدارس گفت: برای جابه جایی دانش آموزان از سرویس و وسایل نقلیه عمومی استفاده نشود.
کد خبر: ۸۵۱۱۹۸
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۸ 17 May 2020

به گزارش «تابناک البرز»؛ فرشید علیزاده گفت: طی مانور بازگشایی مدارس همه واحدهای آموزشی استان ضد عفونی های لازم را بر اساس پروتکل های بهداشتی انجام دادند.

وی خاطرنشان کرد: مراقبین سلامت مدارس، و کارشناسان مراکز بهداشتی و درمانی در مدارس حضور پیدا می کنند و برای بازآموزی کارکنان و دانش آموزانی که برای رفع اشکال به مدارس مراجعه می کنند آمادگی کامل را دارند تا آن ها با خاطر آسوده در کلاس درس خود حضور یابند.

وی اظهار داشت: با برنامه ریزی های انجام شده اقلام بهداشتی و ضد عفونی تا پایان سال تحصیلی تهیه شده و در اختیار مدارس قرار داده شده است و نگرانی از این بابت وجود ندارد و به دانش آموزان نیز اطلاع رسانی شده حضورشان در مدارس با داشتن دستکش و ماسک باشد.

علیزاده با بیان اینکه مدیران مدارس از تجمعات بدون رعایت فاصله مناسب در محوطه مراکز آموزشی و کلاس درس معلمان جلوگیری به عمل آوردند گفت: بسیار مهم است تا دانش آموزان نیز در زمان حضور در مدرسه و البته خارج از فضای مدرسه فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

وی یادآور شد: بوفه مدارس در ایام بازگشایی تعطیل می باشد لذا بهتر است دانش آموزان در منزل وعده غذایی را صرف کرده و در مدرسه چیزی نخورند و درصورت لزوم باید بسته های مواد خوراکی قبل از مصرف باید شستشو یا ضدعفونی شود.

علیزاده گفت: بهتر است دانش آموزان اسپری یا ژل ضدعفونی کننده و دستمال کاغذی به همراه داشته باشند و اولیا نسبت به تعویض لباس در فضای خارج از منزل پس از بازگشت دانش آموز و شستشوی روزانه لباس ها توجه داشته باشند.

معاون سلامت آموزش و پرورش استان افزود: دانش آموزان با بیماری های زمینه ای مانند آسم، بیماری های قلبی عروقی، خود ایمنی و دیابت و همچنین دانش آموزانی که داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی(کورتون) مصرف می کنند در مدرسه حضور پیدا نکنند.

وی اظهارداشت: دانش آموزانی که علائمی مانند سرفه، تنگی نفس، درد قفسه سینه، گلودرد، تب، لرز، بدن درد و ضعف و کاهش حس بویایی و چشایی در سه روز اخیر دارند، یا فردی در خانواده شان این علائم را طی روز های اخیر داشته، در مدرسه حضور پیدا نکنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار