ماسک و دستکش در پایانه های اتوبوس رانی و مترو توزیع می شود

طرح توزیع ماسک و دستکش در پایانه‌های اتوبوسرانی و مترو شیراز برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در حال اجرا است.
کد خبر: ۸۵۷۲۱۸
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۲ 01 June 2020

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: تمهیدات و ساختار لازم برای توزیع اقلام بهداشتی ازجمله ماسک و دستکش، در پایانه‌های اتوبوسرانی، پایانه‌های درون شهری و ایستگاه مترو فراهم شده است.
مجتبی زوربخش افزود: با توجه به اجباری شدن استفاده از ماسک در حمل و نقل عمومی، این طرح با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در حمل و نقل عمومی، در حال اجرا است.
وی با اشاره به فعالیت ۹۰۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان حمل و نقل عمومی شهرداری شیراز و ۱۱۰ دستگاه به صورت پشتیبانی، تصریح کرد: با توجه به آغاز فعالیت مجدد اتوبوس‌ها و ضرروت رعایت فاصله اجتماعی، جلوگیری از ازدحام مسافران در اتوبوس‌ها و افزایش تقاضای سفر با ظرفیت حداکثری، در حال حاضر هزار دستگاه اتوبوس خدمات رسانی به شهروندان را انجام می‌دهند.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز اظهارداشت: به جهت حفظ سلامت شهروندان و با توجه به احتمال شیوع بیماری کرونا و بر اساس مصوبه شهرداری شیراز و شورای شهر ، پرداخت کرایه نقدی حذف و مسافران بایستی کرایه خود را از کارت شهروندی پرداخت کنند.
زوربخش با تاکید بر اینکه مسافران ملزم هستند از ماسک و دستکش استفاده و بهداشت را رعایت کنند، یادآور شد: با هدف پیشگیری از انتشار ویروس کرونا ، پایانه‌های مسافربری و اتوبوس‌ها به صورت مستمر شبانه ضد عفونی می‌شوند.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز با بیان اینکه فعالیت مترو و اتوبوسرانی از ساعت ۶ صبح تا ۲۱ شب پیش‌بینی شده است و به تدریج ساعت فعالیت افزایش می یابد، گفت: از ششم خرداد، فعالیت سیستم دوچرخه‌های اشتراکی بعد از حدود سه ماه تعطیلی، در شیراز آغاز شد.
زوربخش ادامه داد: حضور سه سرنشین در صندلی عقب تاکسی ممنوع است و هر گونه تقاضای کرایه اضافی از سوی رانندگان تاکسی تخلف محسوب می‌شود.
وی اظهار داشت: مسافران هیچ اضافه کرایه‌ای را نباید پرداخت کنند و شهروندان می‌توانند هرگونه تخلف و شکایت را با ارئه پلاک و شناسانه تاکسی به شماره تلفن ۱۳۷ گزارش کنند تا با آن برخورد شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار