حرم امین ولایت غرق در ماتم و عزا شد

حرم مطهر شاهچراغ (ع) به سوگ شهادت ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت امام جعفر صادق (ع)، نشست.
کد خبر: ۸۶۳۸۶۳
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۹ 17 June 2020

تابناک فارس به نقل از تسنیم: همزمان با 25 شوال و سالروز شهادت صاحب مکتب جعفری، استان فارس و شهر شیراز یکپارچه سیاه پوش شده است. همچنین حرم مطهر احمد ابن موسی الکاظم شاهچراغ (ع) و بقاع متبرکه سوگوار ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت هستند.

دوستداران اهل‌بیت عصمت و طهارت در روز شهادت امام جعفر صادق (ص)، برای آن امام بزرگوار، مرثیه‌سرایی کردند و اشک ماتم ریختند.

امروز زائران و دلدادگان اهل‌بیت‌(ع) در اندوه شهادت رئیس مکتب شیعه به سوگ نشستند و شیفتگاه اهل بیت (ع) به حرم مطهر آمده‌اند تا به پیشگاه مقدس حضرت احمد بن موسی (ع) تسلیت عرض کنند و خود را در غم شهادت جد بزرگوارشان شریک گردانند.

امسال اما به‌دلیل شیوع بیماری کرونا بسیاری از زائران و مجاوران عزادار از زیارت حرم مطهر شاهچراغ (ع) محروم هستند و ویژه‌برنامه‌های شهادت امام صادق (ع) در این حرم به‌صورت مجازی در حال برگزاری است.

 

حجت‌الاسلام احمد سلامی معاون فرهنگی و امور زائرین آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) در این باره اظهار کرد: سخنرانی، مداحی و پخش صوت از بلندگو‌های حرم شاهچراغ (ع) همچنین صدا و سیما از جمله این برنامه‌ها است.

وی گفت: امروز چهارشنبه 28 خردادماه برنامه‌های ویژه شهادت پیشوای شیعیان، ساعت 17 و 30 دقیقه از شبکه فارس پخش می‌شود.

معاون فرهنگی و امور زائرین آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) افزود: همچنین رادیو حرم از ساعت 6 تا 12 و 30 دقیقه و از ساعت 17 تا 20 و بعد از نماز مغرب برنامه‌های ویژه‌ای دارد که از طریق بلندگو‌های حرم شاهچراغ (ع) پخش می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار