صدور موافقت اصولی احداث 10 کمپ گردشگری عشایر

موافقت اصولی احداث ۱۰ کمپ گردشگری عشایر در استان اصفهان صادر شد.
کد خبر: ۹۰۷۳۰۲
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۲ 07 October 2020

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان با اشاره به صدور مجوز فعالیت کمپ‌های عشایری در استان، گفت: با توجه به حضور ۳ قوم بزرگ عشایری بختیاری، قشقایی و عرب جرقویه در استان، تا کنون موافقت اصولی ۱۰ کمپ گردشگری عشایری در این استان اصفهان صادر شده که ۲ مورد آن در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
فریدون الهیاری با اشاره به وجود بیش از ۸۰۰ دهستان و ۲ هزار روستا در پهنه استان، و تمرکز بخش قابل توجهی از میراث ارزشمند ملموس و ناملموس در مناطق روستایی استان افزود: در ۵ سال گذشته، ۵۰۰ کارگاه مرمت آثار تاریخی روستایی در مناطق روستایی استان برپا شده و از مجموع ۲۰۰ میراث ناملموس به ثبت رسیده در استان، ۱۵ اثر متعلق به آیین‌های روستایی استان اصفهان است.
وی راه‌اندازی ۲ پایگاه ملی روستایی در روستا‌های ابیانه و قهی و ثبت ملی بافت این دو روستا از جمله اقدام‌های میدانی در حوزه روستایی استان اصفهان بیان کرد.
الله یاری گفت: «حمایت از ۷۶ بنگاه صنایع‌دستی روستایی و عشایری برای دریافت وام از صندوق توسعه ملی و همچنین حمایت و تصویب ۱۰۴ طرح در حوزه‌های صنایع‌دستی و گردشگری روستایی در راستای بهره‌مندی از تسهیلات اعتبارات روستایی و عشایری به مبلغ ۹۸۵۲۰ میلیون ریال از دیگر اقدام‌های این اداره کل از نیمه دوم سال ۱۳۹۸ تا پایان نیمه اول سال جاری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار