به طول حدود 160کیلومتر

برنامه ریزی تعریف ساختار نهایی چهار خط قطار حومه کلانشهر اصفهان مصوب شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با بیان اینکه قطار حومه اصفهان به طول حدود ۱۶۰ کیلومتر مسیر‌های چهار جهت این کلانشهر را طی می‌کنندگفت: مقرر شد تا ۱۵ روز آینده ساختار نهایی چهار خط قطار حومه تعریف شود تا طرح‌ها مشخص و اجرایی شود.
کد خبر: ۹۲۶۷۹۸
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۰ 24 December 2020
حجت الله غلامی افزود: در واقع ساختاری برای فعال شدن قطار حومه اصفهان همچنین توسعه خطوط یک، ۲ و سه متروی اصفهان تعریف می‌شود.
وی اضافه کرد:البته در زمان حاضر خط قطار بهارستان فعال بوده و زیرسازی خط شاهین شهر آغاز همچنین بخشی از خط مجلسی- بهارستان شروع شده است.
غلامی افزود: قطار حومه به انتهای هریک از خطوط متصل می‌شود و یک خط به سمت شاهین شهر، نجف آباد، بهارستان- مجلسی و فولادشهر- ذوب آهن خواهد داشت.
طول خط ۲ قطار شهری اصفهان ۲۴ کیلومتر و ۷۵۰ متر است و از شهرک امام حسین (ع) در خیابان زینبیه آغاز می‌شود و پس از عبور از میدان‌های قدس و امام، خیابان‌های فلسطین و آمادگاه، میدان امام حسین (ع) و خیابان طالقانی در نهایت به خیابان کهندژ و خمینی شهر ختم می‌شود.
در زمان حاضر پنج ایستگاه از خط ۲ قطار شهری در حال ساخت است.
خط ۱ قطار شهری که از شمال اصفهان فعال است پس از طی مسیری به طول ۲۰ و دو دهم کیلومتر به پایانه مسافربری صفه در جنوب این شهر می‌رسد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار