زنگ خطر موج جدید کرونا در جهرم بصدا درآمد

رحمانیان از افزایش تعداد بیماران بستری مبتلا به کرونا در بیمارستان جهرم خبر داد و گفت: این مهم زنگ خطری برای ورود به موج جدید کرونا در شهرستان های جهرم و خفر به حساب می آید.
کد خبر: ۹۳۲۹۷۵
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۱ 17 January 2021

تابناک فارس به نقل از شبستان:«محمد رحمانیان»،  گفت: روز گذشته تعداد ۱۰ بیمار با علائم نسبتا شدید کرونا در بیمارستان «پیمانیه» شهرستان جهرم بستری شدند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم افزود: با توجه به روند کاهشی در روزهای گذشته، این تعداد مورد بستری طی سه هفته اخیر بی سابقه بوده و زنگ خطری برای ورود به موج جدید کرونا در شهرستان های جهرم و خفر به حساب می آید.

 

وی با اشاره به اینکه تعداد بیماران بستری در بخش آی سی یو نیز در حال افزایش است، عنوان کرد: بررسی موارد جدید بستری نشان می دهد مهمترین عوامل شیوع مجدد کرونا شرکت در دورهمی ها، تجمعات و مسافرت است.

 

رحمانیان با اشاره به اینکه با توجه به جهش ویروس، موج جدید کرونا می تواند بسیار وسیعتر و خطرناکتر از قبلی ها بروز کند، خاطرنشان کرد: عادی انگاری و برگشت به زندگی معمولی تمام زحمات و مشقات قبلی را به هدر می دهد.

 

وی با اشاره به اینکه تمامی پروتکل ها به خصوص رعایت فاصله و استفاده از ماسک بایستی به شدت مد نظر گرفته شود، تاکید کرد: بدون شک عدم توجه به هشدارها باعث افزایش تعداد موارد ابتلا و بستری و در نتیجه افزایش تعداد موارد مرگ و میر می شود.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به اینکه اتفاقی که دوباره جهرم و خفر را به وضعیت قرمز و بازگشت محدودیت ها بر می گرداند، عنوان کرد: سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه ای بیشتر از همه در معرض خطر هستند.

 

وی گفت: شهروندان جهرمی که در ۲ هفته گذشته سابقه مسافرت یا شرکت در مهمانی و دورهمی یا هرگونه تجمع دیگری داشته اند، حتما برای بررسی علائم و جلوگیری از انتقال ویروس به دیگران، حتما به پزشک خانواده خود و در صورت داشتن علائم سرماخوردگی به درمانگاه چهار (میدان جهاد) و یا درمانگاه الغدیر (بلوار مادر) مراجعه کنند.

 

رحمانیان ادامه داد: همچنین شهروندان خفری نیز به مراکز اعلام شده در سطح شهرستان مراجعه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار