استاندار سیستان و بلوچستان:

وضعیت تأمین گاز مایع نسبت به سنوات گذشته بهبود یافته است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گفت: با همت و تلاش اعضای کارگروه سوخت استان، امسال وضعیت بهتری در مقایسه با سنوات گذشته در حوزه تامین گاز مایع داشته‌ایم.
کد خبر: ۹۳۶۲۳۳
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۲ 03 February 2021

کارگروه سوخت استان به ریاست ماندانا زنگنه معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و با حضور اعضای این کارگروه ظهر روز سه شنبه در استانداری برگزار شد.

زنگنه در این نشست اظهار داشت: در سال جاری تلاشهای زیادی در حوزه تامین و مدیریت گاز مایع در استان توسط شرکت پخش فراورده های نفتی و شرکت‌های موزع انجام شد که جای تشکر دارد.

وی ادامه داد: در راستای این موضوع کارگروه سوخت استان جلسات متعددی برگزار کرد و تلاش‌های زیادی برای جلوگیری از بحران گاز در فصل سرد سال انجام شد که امسال وضعیت بهتری در مقایسه با سال گذشته در این حوزه داشتیم.

معاون استاندار افزود:مشکلی که در یک هفته در دی ماه به وجود آمد به دلیل بحران انرژی در سطح ملی بود و علیرغم همه مشکلات به سرعت در استان مدیریت شد.

وی تصریح کرد: با این حال وضعیت موجود در مقایسه با سال گذشته تغییر کرده به نحوی که هرسال مشکلات مربوط به گاز در استان از مهرماه شروع میشد و از مهرماه شاهد صف های طولانی در بحث تامین گاز بودیم اما امسال با توجه به برنامه‌ریزی و تلاش هایی که انجام شد فقط طی یک هفته در دی ماه این موارد را شاهد بودیم که این مشکلات ناشی از بروز برخی مشکلات در سطح ملی بود و در مقایسه با تلاش هایی که انجام شد این مدت را نیز نباید دچار مشکل می شدیم و این مشکلات حق مردم هم نیست.

زنگنه گفت:با توجه به افزایش درصد جذب سهمیه استان موجودی گاز در محدوده شمال استان و در منطقه زاهدان حدود هزار تن است اما باید با توجه به سرمای شدید پیشرو ذخیره استراتژیک مدیریت شود تا مشکلی برای مردم ایجاد نشود.

وی در ادامه گفت: برنامه برای این بود که قبل از شروع سرما طرح توزیع الکترونیکی سیلندر گاز مایع تکمیل شود و جلسات زیادی برای ورود خانوارها ،صنوف، فاقدین شناسنامه و اتباع خارجی که کد دارند گذاشته شد اما متاسفانه این اقشار در این سامانه به طور کامل ثبت نام نکردند و به ناچار توزیع گاز به روش های سنتی انجام شد.

وی تاکید کرد: ظرف ۲ الی سه ماه آینده باید این طرح به مرحله ای برسد که در سال آینده مبنایی برای کنترل و نظارت باشد و نباید از طرح عقب‌نشینی کنیم.

زنگنه گفت: در خصوص تشکیل صف های نامتعارف و برخورد با افراد متخلف که خارج از مصرف خانوار خرید و فروش سیلندر دارند ، پیگیری از طریق دادستانی انجام می‌شود تا برخوردهایی با افراد متخلف توسط ضابطین صورت گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ادامه داد: نیروی انتظامی و مرزبانی نیز موظفند با محموله‌های سیلندرگاز که بدون تاییدیه شرکت‌های موزع از شهر خارج می شوند برخورد نمایند.

معاون استاندار بر پیگیری صدور مجوز برای ۳ سرمایه‌گذار در حوزه گاز مایع در شهرستان‌های هامون، نیمروز و زاهدان ظرف یک هفته توسط شرکت پخش فرآورده های نفتی تاکید کرد.

وی در خصوص تقویت ناوگان توزیع در شرکتهای ایران پرسی گاز نیز اظهار داشت: با توجه به محدودیت‌های شرکت سایپا در واگذاری ماشین از طریق ثبت نام و قرعه کشی تفاهم‌نامه‌ای با این شرکت برای واگذاری ۱۵۰ خودروی نیسان خارج از این محدودیت‌ها و با اعطای تسهیلات از سوی صندوق کارآفرینی امید انجام شده که شرکت‌های موزع با فراخوان و اطلاع‌رسانی باید متقاضیان مورد نظر برای این موضوع را تا قبل از پایان سال جذب کنند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار