رییس گروه پیش بینی هواشناسی ایلام ؛

آسمان ایلام از اوایل فردا بارانی می شود

رییس گروه پیش بینی هواشناسی ایلام گفت:سامانه بارشی از اوایل جمعه وارد استان می شود و در عصر همان روز سیستم بارشی توسعه و تقویت می یابد و پیش از ظهر روز یکشنبه از استان خارج خواهد شد.
کد خبر: ۹۳۷۷۶۷
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵ 04 February 2021

به گزارش تابناک ایلام،مجتبی میهن پرست بیان کرد: دامنه پراکنش این سامانه کل استان را در بر می گیرد اما قدرت بارش آن در نواحی شرقی و شمالی استان بیشتر از سایر مناطق بوده است.

میهن پرست گفت: این سامانه بارشی همراه با رعد و برق، وزش باد نسبتا شدید، صاعقه و احتمال نفوذ گرد و غبار در نوار مرزی خواهد بود و دمای بیشینه هم تا ۶ درجه نسبت به روزهای اخیر کمتر می شود.

وی بیان کرد: سامانه بیشتر به صورت بارش باران است اما در مناطق مستعد بارش تگرگ و در ارتفاعات بارش برف دور از انتظار نخواهد بود.

وی تصریح کرد : باتوجه به اینکه سیستم بارشی قدرتمند است، کشاورزان و کارگاه های صنعتی در صورت داشتن سازه های سبکی چون گلخانه ها، این سازه ها را محکم سازی کنند تا به علت وزش باد و رعد و برق آسیب نبینند.

رییس گروه پیش بینی هواشناسی ایلام تصریح کرد: آبگرفتگی معابر، اختلال در تردد، خطر بروز صاعقه، رعد و برق، طغیان رودخانه ها و مه گرفتگی جاده ها و گردنه ها دور از ذهن نیست بنابراین از اتراق در حاشیه رودخانه ها، صعود به ارتفاعات، تردد غیر ضروری خودداری شود./ع

بیشتر بخوانید:

سامانه بارشی از امروز وارد استان می شود

ورود سامانه ناپایدار جوی به آسمان ایلام

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار