آماده باش اورژانس 115 و مراکز درمانی اصفهان برای چهارشنبه آخرسال

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان از آماده‌باش کامل تمامی پایگاه‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی و مراکز درمانی اصفهان از امروز برای چهارشنبه آخر سال خبر داد.
کد خبر: ۹۴۹۲۴۷
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۶ 16 March 2021

غفور راستین گفت: تمامی پایگاه‌های اورژانس ۱۱۵ شهری و جاده‌ای و مراکز درمانی به ویژه مرکز درمانی امام موسی الکاظم(ع) برای موارد سوختگی و مرکز تخصصی فیض اصفهان برای آسیب‌های چشمی به حالت آماده‌باش برای مراسم چهارشنبه پایانی سال هستند.
وی با بیان اینکه امروز و فردا تعدادی از واحدهای امدادی اورژانس در برخی نقاط شهر مستقر می‌شوند تصریح کرد: هرچند استقرار آمبولانس‌ها در چهارشنبه سوری در سطح معابر شهری احتمال آسیب به این خودروها را دارد ولی این اقدام به امدادرسانی سریع‌تر و افزایش کیفیت خدمات منجرخواهد شد.
مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان گروه‌های پرخطر و آسیب‌پذیر در چهارشنبه سوری را کودکان و سالمندان دانست و به شهروندان توصیه کرد: لازم است مردم به دلیل پیشگیری از کرونا در منازل خود بمانند و در مراسم‌ چهارشنبه پایان سال حضور نیابند.
وی تصریح کرد: شهروندان چنانچه حادثه‌ای در این روزها رخ داد سریع با سامانه ۱۱۵ و در صورت بروز آتش‌سوزی نیز با شماره ۱۲۵ آتش‌نشانی تماس گرفته و امدادخواهی کنند.
راستین بیشتری آسیب‌ها در چهارشنبه سوری را مربوط به سوختگی و آسیب چشم برشمرد و بیان کرد: بهترین اقدام در مواقع روبه رو شدن با مصدومان ناشی از سوختگی، سردکردن آن ناحیه است.
وی اظهارداشت: در حین آسیب‌دیدگی چشم نیز باید چشم آسیب‌دیده را با یک لیوان یکبار مصرف بست تا از آلودگی آن و آسیب‌های بعدی جلوگیری شود و چشم سالم نیز بسته شود تا مصدوم از حرکات زیاد چشم‌ها پرهیز کند.
مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان خاطرنشان کرد: در صورت آسیب به چشم در این روزهای پایانی سال، مصدوم‌ به مرکز تخصصی درمانی فیض منتقل شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار