زنگ خطر چهارشنبه سوری بصدا درآمد

هر سال با نزدیک شدن به روز‌های پایانی سال زنگ خطر حوادث چهارشنبه آخر سال به صدا درمی‌آید.
کد خبر: ۹۴۹۳۲۸
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۶ 16 March 2021

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: رئیس اورژانس ۱۱۵ فارس با بیان اینکه کودکان و نوجوانان قربانیان اصلی این حوادث هستند، گفت: از ابتدای اسفند امسال تاکنون سه نفر در استان بر اثر استفاده از مواد محترقه و آتش زا دچار مصدومیت جدی شده اند که برای درمان به بیمارستان‌های استان منتقل شده‌اند.
دکتر جواد مرادیان افزود: سوختگی‌های شدید صورت و چشم، سوختگی ریه، سوختگی دست‌ها و پا‌ها و قطع عضو مهمترین آسیب‌های مصدومان در حوادث چهارشنبه آخر سال است.
وی افزود: حوادث چهارشنبه آخر سال در اسفند ۹۷ در استان فارس ۷۲ مصدوم بر جای گذاشت که این آمار در اسفند ۹۸ به دلیل شیوع بیماری کرونا و همکاری خوب خانواده‌ها با کاهش ۳۷ درصدی به ۲۷ مصدوم رسید.
رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز نیز گفت: به منظور کاهش حوادث و آسیب‌های چهارشنبه آخرسال پویش «نه به چهارشنبه سوری خطرناک» همگام با سراسر کشور در شیراز اجرا شده است.
محمدهادی قانع افزود: در این پویش یادآوری می‌کنیم که پیشگیری مقدم بر اقدامات خدماتی پس از حوادث و خسارت‌های ناشی از رفتار‌های پرخطر در چهارشنبه آخر سال است
وی هدف از این اقدام فرهنگی و آموزشی را پاسداشت فرهنگ اصیل ایرانی و پرهیزاز رفتار‌های خطرساز برشمرد و افزود: در این پویش از شهروندان خواسته شده تا در فضای مجازی پیمان بندند تا از مواد محترقه خطرناک استفاده نکنند وبرای پیشگیری از بیماری کرونا در خانه بمانند.
قانع افزود: با نظارت والدین و پرهیز از رفتار‌های پرخطر در چهارشنبه آخر سال می‌توان از تکرار حوادث تلخ سال‌های گذشته پیشگیری کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار