70 هزار نفر در استان اصفهان تحت پوشش بیمه عشایر و روستاییان

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان اصفهان گفت: ۷۰ هزار نفر در استان تحت پوشش این صندوق هستند.
کد خبر: ۹۶۶۰۹۲
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۳ 23 May 2021

 مهدی ابارشی اظهار داشت: بیش از ۱۰ هزار نفر از این تعداد، مستمری بگیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایرند.

وی تصریح کرد: افزایش شمار بیمه‌شدگان تحت پوشش این صندوق در دستور کار وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی است و افراد واجد شرایط می‌توانند از خدمات این مجموعه بهره‌مند شوند.

به گفته مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر اصفهان، بیمه‌شدگان این صندوق همچون کارکنان دولت می‌توانند از مزایای بازنشستگی، ازکار افتادگی و مستمری فوت برای بازماندگان برخوردار شوند.

وی با اشاره به‌اینکه در این خدمت ۷۰ درصد از حق بیمه افراد تحت پوشش بصورت یارانه غیرنقدی پرداخت می‌شود، اظهار داشت: سرجمع مبلغ سالانه این افراد ۲ میلیون و ۲۸۰ هزار تومان است.

ابارشی، هدف این مجموعه را محروم نماندن عشایر و روستاییان از خدمت بیمه دولت برشمرد و خاطرنشان کرد: مزایای بیمه اجتماعی، فراگیرتر نیز خواهد شد.

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر اصفهان تاکید کرد: مهمترین مشکل استقبال از بیمه یاد شده، نبود فرهنگ لازم و کارگزار کارآمد در سال‌های گذشته بود که در ۲ سال اخیر این وضعیت به مراتب بهتر و استقبال بیشتری صورت گرفت.

وی ابراز امیدواری کرد که با بهره‌مندی عشایر، کشاورزان و روستاییان از خدمات تامین اجتماعی، امنیت خاطر توام با حفظ کرامت انسانی در این جوامع بومی ایجاد شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار