عمل به قانون از مهم‌ترین وظیفه شورای نگهبان است

امام‌ جمعه فیروزآباد گفت: شورای نگهبان مسؤول گرم و سرد کردن تنور انتخابات نیست، بلکه عمل به اصل قانون از مهم‌ترین وظایف شورای نگهبان است
کد خبر: ۹۶۷۲۷۰
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰ 29 May 2021

تابناک فارس به نقل از فارس: آیت‌الله سید عزیزاله هاشمی زاده در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه این شهرستان با اشاره به انتخابات ۱۴۰۰ اظهار داشت: با مراجعه به اصل ۱۱۳ قانون اساسی می‌بینیم در رابطه با اختیارات ریاست‌جمهوری چنین می‌گوید که رئیس‌جمهور بعد از مقام رهبری عالی‌ترین مقام رسمی کشور است و با رأی مستقیم مردم و با تفویض مقام رهبری رسمیت پیدا می‌کند.

وی با اشاره به شرایط رئیس‌جمهور منتخب افزود: اصل ۱۱۵ قانون اساسی می‌گوید که رئیس‌جمهور باید از میان رجال مذهبی و سیاسی با شرایط ایرانی‌الاصل بودن، تبعیت ایرانی، مدیر و مدبر، دارای حسن سابقه، امانت‌دار و باتقوا، مؤمن و معتقد به مبانی جمهوری اسلامی و مذهب رسمی کشور باشد.

امام‌جمعه فیروزآباد با اشاره به اختیارات رئیس‌جمهور ادامه داد: انتخاب استانداران و ۴۵۰ فرماندار و هزار و ۷۱ بخشدار، شورای عالی اداری، ریاست ۳۷ شورا به‌صورت مستقیم و ۱۳ شورا به‌صورت غیرمستقیم از قبیل شورای عالی فضای مجازی، اشتغال، انرژی و توسعه صادرات غیرنفتی، جوانان و صنایع دریایی ازجمله اختیارات رئیس‌جمهور می‌باشد.

هاشمی زاده اضافه کرد: قراردادهای بین‌المللی، امضا پیمان‌های مربوط به اتحادیه‌های بین‌المللی همچنین بر جام پس از تصویب مجلس، مسئولیت تدوین و طراحی و توزیع برنامه‌ و بودجه، مسئولیت امور اداری و استخدامی کشور، ابلاغ مصوبات مجلس برای اجرا به وزارتخانه‌ها، سفرای ایران در خارج با پیشنهاد وزیر خارجه و تصویب او، امضاء استوارنامه‌های سفیران خارجی و انتصاب معاونین و روسای سازمان‌ها و روسای سازمان‌های حساس مانند انرژی اتمی معاون برنامه‌ و بودجه از جمله اختیارات این رئیس‌جمهور می‌باشد.

امام‌جمعه فیروزآباد با اشاره به رد صلاحیت‌ها از سوی شورای نگهبان بیان داشت: همه می می‌دانیم که وظیفه شورای نگهبان عمل به مر قانون و جلوگیری از ورود نفوذی‌ها به صحنه مدیریت عالی کشور است.

هاشمی زاده اظهار داشت: شورای نگهبان مسئول گرم و سرد کردن تنور انتخابات نیست بلکه عمل به قانون از مهم‌ترین وظیفه شورای نگهبان است.

وی با اشاره به پیروزی رزمندگان فلسطین در جنگ اخیر علیه اسرائیل خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب، پیروزی رزمندگان فلسطین را در آمادگی و استعداد جوانان فلسطینی و گروه‌های جهادی و دوم قیام یکپارچه فلسطینیان در قدس، غزه و کرانه باختری می‌داند.

امام‌ جمعه فیروزآباد تصریح کرد: فلسطینیان در این جنگ با مقاومت شدید خود توانستند خسارت‌های فراوانی را به رژیم اشغالگر قدس وارد کنند.

هاشمی زاده افزود: خسارت‌های وارد شده به اسرائیل اکثر مراکز تجاری و آموزشی این رژیم با موشک‌های فلسطینی منهدم شد.

وی بیان کرد: انهدام میدان گازی واقع در دریای مدیترانه، انفجار خط لوله بین ایلات، سکوت کامل بخش گردشگری اسرائیل و زیان ۲۸ میلیارد دلاری، تعطیلی دانشگاه‌های مهم، خسارت نظامی ۷ و نیم میلیارد دلاری از جمله زیان‌های اسرائیل بود که از سوی مجاهدان فلسطین به آنها وارد شد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار