تابناک-رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) از آسیب ۵ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی خانواده‌های تحت حمایت این نهاد حمایتی در سیل اخیر استان هرمزگان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۲۵۰۵۳
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۹ 27 January 2022

به گزارش تابناک از هرمزگان، سید مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)، صبح امروز ۷ بهمن‌ماه، در بازدید از مناطق سیل‌زده استان هرمزگان اظهار کرد: بر اساس آخرین برآوردها ۵ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی خانواده‌های تحت حمایت، در سیل اخیر استان هرمزگان دچار آسیب شده است.

وی افزود: حدود هزار واحد مسکونی به طور کامل تخریب شده که به محض اتمام ارزیابی‌ها توسط بنیاد مسکن، کار ساخت این واحدها با همکاری کمیته امداد، خیران و دیگر نهادها از هفته آینده آغاز خواهد شد. حدود چهار هزار خانه نیز نیازمند ایزوگام است که کار آن از فردا آغاز می‌شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به تخریب وسایل ضروری زندگی مددجویان تحت حمایت این نهاد حمایتی، تصریح کرد: بنیاد مستضعفان ۷۷ میلیارد تومان برای کمک به معیشت مددجویان اختصاص داده که از این میزان اعتبار خوبی برای مناطق سیل‌زده شرق هرمزگان در نظر گرفته شده است.

بختیاری با اشاره به توزیع اقلام ضروری اولیه میان مددجویان سیل‌زده، عنوان کرد: بخش دوم اقلام مورد نیاز تا هفته آینده تحویل خانواده‌های تحت حمایت می‌شود. همچنین در روزهای نخست پس از وقوع سیل، یک ماه مستمری فوق‌العاده به حساب سرپرستان خانوار مددجویان سیل‌زده در استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و فارس واریز شد.

وی در پایان ضمن تقدیر از همکاری نهادهای مختلف از جمله بسیج سازندگی و قرارگاه مدینه منوره برای کمک به سیل‌زدگان استان هرمزگان، یادآور شد: بخشی از خانواده‌ها که مسکن خود را از دست داده‌اند در چادر زندگی می‌کنند که باید هر چه سریع‌تر منازل آن‌ها بازسازی و تحویل داده شود.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار