نماینده حوزه انتخابیه مهریز در مجلس:
نماینده حوزه انتخابیه مهریز در مجلس شورای اسلامی گفت: ساخت مسکن مناسب در روستاها از مهاجرت بسیاری جوانان جویای کار به شهرهای همجوار ، کلان شهرها و حاشیه نشینی در کشور جلوگیری می‌ کند.
کد خبر: ۱۰۲۵۰۶۶
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۳ 27 January 2022

به گزارش ایرنا،محمدرضا صباغیان بافقی روز پنجشنبه در جمع دهیاران و بخشدار مرکزی مهریز، یکی از طرح‌های مهم دولت و مجلس را ساخت مسکن مناسب برای اقشار مختلف ذکر کرد و افزود: مسکن ارزان و مناسب برای جوانان روستاها در اولویت کار دولت و نمایندگان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه تاکنون در این مورد با همکاری مسئولان، برخی نهادها و سازمان‌ ها برای ساخت منزل روستایی اقدام شده است، ادامه داد: پیگیری برای حل مشکل و شتاب دادن به کارها مطالبه مردم است.

حوزه انتخابیه مهریز با حدود ۲۵۰ هزار نفر جمعیت شامل بافق، بهاباد، خاتم، مروست، ابرکوه و مهریز است.

همچنین بخشدار مرکزی مهریز به اهمیت ایجاد زمینه مناسب برای خانه دارشدن جوانان روستاها با همکاری و پیگیری جدی دهیاران و مسئولان اشاره کرد.

مهدی شکری گفت: اجرای طرح هادی، پیوست فرهنگی و رسانه‌ای امور و ایجاد زمینه تولید و اشتغال باید بیش از قبل در روستاها پیگیری شود.

میزان سهمیه مردم و جوانان مهریز در طرح اقدام ملی مسکن ۵۰۰ واحد مسکونی است و در این شهرستان یکهزار و ۲۰۰ نفر در این طرح ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۶۷۰ خانوار حایز شرایط لازم هستند.

متقاضیان ثبت نام در طرح اقدام ملی و افراد تحت تکفل باید بدون زمین مسکونی یا واحد مسکونی از اول فروردین ماه ۸۴ به بعد باشند و پس از انقلاب از امکانات نهادهای عمومی غیردولتی مربوط به تأمین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی و یا تسهیلات یارانه‌ای خرید و یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشند و به عبارتی فرم ‹‹ج›› آنها در استعلام از سامانه مربوطه سبز باشد.

شرط دیگر متأهل یا سرپرست خانوار بودن است، البته زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن می‌توانند در این طرح نام‌نویسی کنند و حداقل پنج سال افراد سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا را نیز داشته باشند.

سابقه سکونت در شهر جدید مورد تقاضا یا در شهر مادر حداقل پنج سال خواهد بود،نداشتن منع قانونی برای دریافت تسهیلات بانکی نظیر چک برگشتی، تسهیلات معوقه و غیره، توانایی تأمین هزینه ساخت مسکن مازاد بر تسهیلات بانکی، امکان سپرده‌گذاری حداقل ۳۰ درصد هزینه ساخت مازاد بر تسهیلات بانکی از جمله دیگر شروط است.

از جمعیت ۵۵ هزار نفری مهریز ۳۵ درصد در پنج دهستان ارنان، خورمیزات، تنگچنار، بهادران و میانکوه در ۱۴۰ روستا زندگی می‌کنند و مرکز این شهرستان در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار