دانشگاه علوم پزشکی همدان و سپاه انصارالحسین(ع) در تولید محصولات فناورانه سلامت‌محور وارد برنامه‌ریزی و همکاری مشترک می‌شوند.
کد خبر: ۱۱۵۱۷۵۷
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۶ 30 January 2024

 به گزارش تابناک از همدان،دکتر محمدمهدی مجذوبی در نشستی که به همین منظور با معاون علمی سپاه انصارالحسین(ع) برگزار شده بود ضمن اشاره به اینکه تا دو سال پیش عمدتا توجه به توسعه دانشگاه اولویت بوده است اظهار کرد: امروز، تحقیقات، پژوهش و فناوری از رویکردهای مهم دانشگاه محسوب می‌شود و اهداف و برنامه‌ریزی‌های مؤثری در این خصوص صورت گرفته است.

وی تشریح کرد: طی دو سال اخیر نگاه ویژه‌ای در دولت به حوزه تحقیقات و فناوری صورت گرفت که باعث شد کشور رویکرد تازه‌ای پیدا کند و خوشبختانه علوم‌پزشکی همدان سریعتر از دیگر دانشگاه‌ها نسبت به اخذ مجوز پارک علم و فناوری سلامت و راه‌اندازی آن اقدام کرد و برنامه‌ریزی‌های متعددی در راستای اهداف فناورانه و پژوهش محور انجام شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: پاسخگویی به مسائل و چالش‌های جامعه، مهمترین رویکرد دانشگاه بوده که در این دوسال دنبال شده است و به لطف خدا در یکی از این چالش‌ها که حوزه سلامت آب بود دانشگاه به شایستگی به رسالت خود عمل کرد.

وی با بیان اینکه تولید دانش، فناوری و تولید محصول در حوزه سلامت در این مدت با شدت و قوت بیشتری دنبال شده‌است عنوان کرد: هم‌افزایی با سپاه و دیگر مجموعه‌ها می‌تواند به ارتقای اهداف در حوزه سلامت کمک کند.

دکتر مجذوبی با اشاره به اینکه در زمینه تحقیقات کاربردی بر مبنای چالش‌های استانی، با اداره کل آبفا در حوزه آب و با سازمان جهاد کشاورزی در حوزه غذا رایزنی‌هایی داشته‌ایم خاطرنشان کرد: نوع پاسخگویی و هم‌افزایی در راستای رفع چالش های جامعه می‌تواند به دو شکل باشد که هم با عقد قرارداد و تفاهم‌نامه و تأمین نیرو و شکل‌دهی تیم‌های قوی و هم با احصای نیازها و تأمین خواسته‌ها، امکانات، تجهیزات و... ادامه یابد.

وی با بیان اینکه تأمین دارو یکی از حوزه‌های همکاری مشترک می‌تواند باشد، که از موقعیت‌های استراتژیک حوزه سلامت است، گفت: سپاه در همه میادین سیاسی، فرهنگی و علمی پیشتاز بوده و این مهم بر هیچکس پوشیده نیست و ما امیدوار هستیم در این دوره هم‌افزایی‌‌ها در حوزه‌های همکاری مشترک، منجر به خروجی مؤثر و مفید در جامعه شود.

دکتر بابک یوسفی معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه نیز در این نشست، با بیان اینکه سامانه ستاد به منظور ایجاد انضباط مالی در دانشگاه ایجاد شده است گفت: مجموعه جهادی دانشجویی "آمین" در بسیج دانشجویی دانشگاه فعالیت‌های موثری در حوزه تحقیقات و فناوری شکل داده‌اند که همراهی و حمایت مطلوبی با هم داریم.

وی با اشاره به همت فناوران دانشگاه در تولید دستگاه سنگ‌شکن عنوان کرد: این طرح فناورانه نیازمند حمایت‌های جدی در راستای تولید انبوه و کاربردی کردن پروژه است.

دکتر شکوهی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه نیز با اشاره به لزوم جلب مشارکت و هم افزایی در تولید و تهیه دارو خاطرنشان کرد: در حوزه دارو می‌توانیم ورود منسجم‌تری داشته باشیم و اگر حمایت‌ها به سمت و سوی هدفمندی در این زمینه برود برخی از چالش‌های جامعه نیز مرتفع خواهد شد.

سرهنگ علی وحدت معاون علمی سپاه انصارالحسین(ع) همدان نیز در این دیدار با اشاره به اینکه فعالیت جهادی و پشتیبانی در حوزه علوم پزشکی، تخصصی است اظهار کرد: همکاری مشترک نیازمند تجربه و راهنمایی بیشتر از سوی مدیران این مجموعه است، از این رو تلاش کردیم در این دیدار زمینه همکاری مشترک را با تبادل تجارب و راهنمایی‌های تخصصی فراهم کنیم.

وی بیان کرد: طرح‌های تحقیقاتی که به سپاه وارد می‌شود، در کارگروه بهداشت و درمان سپاه بررسی می‌شود اما لازم است با نظرات تخصصی و کارشناسی، دقت نظر بیشتری بر امور مربوطه در این پروژه‌های تحقیقاتی اعمال شود تا در سطح جامعه نتایج ملموس و مؤثرتری شاهد باشیم.

سرهنگ ولی ابراهیمی مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالحسین(ع) همدان نیز عنوان کرد: همکاری‌هایی که ما با علوم پزشکی داشتیم عمدتا در حوزه تجهیزات بوده اما اخیرأ از نیازسنجی به سمت تولید و تهیه محصولات می‌رویم و متناسب با نیازهایی که احصا شده تیم‌سازی و برنامه‌ریزی صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه بررسی چالش‌ها با حضور بیست تیم متخصص در این معاونت انجام می‌شود، افزود: انتظار ما از دانشگاه علوم پزشکی، احصاء و تبیین نیازها در حوزه تجهیزات پزشکی است تا نخبگان و شبکه حامیان نیز وارد کار شوند و در کنار هم گام‌های بلندی در رفع مسائل حوزه سلامت برداریم.

در پایان این نشست، با اهدای هدیه و لوح سپاس فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان از زحمات دکتر مجذوبی و معاونین دانشگاه قدردانی به عمل آمد.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار