مدیر روابط عمومی آب و فاضلاب استان: بارش های سیل آسای اخیر در کهگیلویه و بویراحمد موجب گل آلود شدن برخی منابع آب چرام شد.
کد خبر: ۱۱۶۰۰۳۱
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۳ 23 March 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، محمود سپهر گفت: در پی بارش‌های سیل آسای هفته‌های اخیر در کهگیلویه و بویراحمد برای نخستین بار طی سالیان اخیر، شاهد جوشش چشمه‌های فراموش شده در برخی روستا‌های استان و به ویژه چرام بودیم.

وی افزود: این اتفاق و سیل‌های آبرفتی بالادست باعث گل آلودن شدن آب چشمه‌ها و همچنین اثر پذیرفتن برخی چاه‌ها و منابع آب تأمین روستایی از این بارش‌ها شد.

سپهر بیان کرد: ایستگاه پمپاژ تنگ پیرزال (با حوزه تاثیر روستا‌های القچین، تمبی، شیخ حسین، بلدان، بردیان و...) یکی از منابع اصلی تأمین آب چرام است که گل آلود شده و همکاران در حال انجام تدابیری برای رفع این ایراد هستند.

وی تصریح کرد: آب در مدار اگرچه برای مصارفی مثل شست و شو قابل استفاده است، اما برای آشامیدن مناسب نیست و باید مدتی ساکن بماند و بجوشد تا قابل مصرف شود.

مدیر روابط عمومی آبفا افزود: آب برخی روستا‌ها از منابع دیگر تأمین شده و اتصال شبکه آب ان‌ها روستا به ایستگاه پمپاژ تنگ پیرزال محدود شد تا مشکلشان رفع شود.

وی بیان کرد: تلاش همکاران ما رفع این چالش در کوتاه‌ترین زمان ممکن است، ضمن عذرخواهی بابت این اتفاق از همراهی مردم کمال تقدیر را داریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار