معاون خدمات شهری شهرداری اهواز با اشاره به استقرار ۳۳ دستگاه پمپ مکنده برای تخلیه آب در زمان بارندگی گفت: تمام تلاش ما این است که در هنگام بارش باران، به مردم آسیبی وارد نشود.
کد خبر: ۱۱۶۰۱۸۰
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۶ 24 March 2024

تابناک خوزستان: علی شمس بیان کرد: با توجه به بارش‌های امروز و فردا، اتاق‌های بحران در هر منطقه شهرداری تشکیل شده و امید است این بارندگی کمترین زحمت را برای مردم ایجاد کند.

وی با اشاره به وجود یکصد تانکر مکنده برای جمع آوری آب‌های سطحی از سطح خیابان‌ها اظهار کرد: همچنین از روز گذشته لایروبی خطوط را انجام دادیم تا آب راحت‌تر تخلیه شود.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز گفت: در شهر اهواز ۱۱ هزار و ۸۰۰ متر لوله برای جمع آوری آب‌های سطحی به کار رفته و این موضوع باعث شده تا ماندآب از چهار روز به کمتر از یک روز کاهش یابد.

شمس تصریح کرد: در هنگام بارش باران طی امروز و فردا، تمام ایستگاه‌های پمپاژ به صورت لحظه ای چک می‌شوند تا آب گرفتگی حادی ایجاد نشود.

وی اضافه کرد: برای رفع مشکل آب‌های سطحی، ۱۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

شمس ادامه داد: با توجه به مسطح بودن شهر اهواز، کار تخلیه آب فقط با پمپ امکان پذیر است بنابراین از سایر دستگاه‌ها درخواست داریم که در خصوص تامین ژنراتور برق به ما کمک کنند.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز گفت: برای ۳۵ ناحیه موجود در شهر، حداقل یک خودرو تجهیز شده نیاز داریم تا به هنگام بارندگی کمترین آبگرفتگی را شاهد باشیم.

وی بیان کرد: اگرچه موضوع آب‌های سطحی به عهده شهرداری است اما برای رفع این مشکل در اهواز، به کمک سایر دستگاه‌ها نیاز داریم.

بر اساس این گزارش بارش باران از امروز یکشنبه در نقاط مختلف استان خوزستان شروع شده و تا دوشنبه شب ادامه خواهد داشت.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار