مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام گفت: فروش محصولات صنایع دستی و سوغات محلی در نمایشگاه‌های نوروزی استان ۲۴ میلیارد ریال بوده است.
کد خبر: ۱۱۶۰۶۰۳
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۹ 29 March 2024

به گزارش تابناک ایلام؛ فرزاد شریفی ظهار کرد: این میزان فروش در بازه زمانی دوم تا هفتم فروردین ماه بوده که نمایشگاه‌های صنایع دستی و سوغات محلی در نقاط مختلف استان فعالیت نوروزی داشته‌اند.

وی افزود: برای نوروز امسال نمایشگاه‌های صنایع دستی و سوغات محلی در ۶ شهرستان ایلام، مهران، دهلران، بدره، دره‌شهر و آبدانان دایر شده است.

شریفی یادآور شد: این نمایشگاه‌ها شامل ۱۱۷ غرفه و بیش از ۶ تخته سیاه‌چادر با حضور ۱۴۰ صنعتگر است که به عرضه محصولات صنایع‌ دستی، سوغات‌ محلی و تولیدات هنری دست‌ساخته خود می‌پردازند.

وی بیان کرد: در این نمایشگاه‌ها آثاری چون محصولات چرمی، حصیر، گوهر و سنگ‌های تزیینی و قیمتی، البسه محلی، گیوه‌، قالیچه، گلیم و گلیم نقش‌برجسته در معرض دید و فروش گردشگران و مسافران نوروزی قرار گرفته است.

شریفی ادامه داد: برخی از غرفه‌ نمایشگاه‌ها در زیر سیاه‌چادرها دایر است و تعدادی از سیاه‌چادرها نیز با حفظ شئونات ماه مبارک رمضان و در فضایی محصور اقدام به عرضه خوراکی‌های محلی به گردشگران نوروزی می‌کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام تاکید کرد: نمایشگاه‌های صنایع‌دستی و سوغات‌محلی تا پایان تعطیلات نوروزی دایر است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار