استاندار سمنان گفت: اقدامات کارگروه تخصصی اشتغال به‌ویژه ایجاد فرصت‌های شغلی در واحد‌های تولیدی، یکی از مولفه‌های تاثیرگذار در تحقق شعار سال، جهش تولید از طریق به‌کارگیری ظرفیت مشارکت حداکثری مردم است.
کد خبر: ۱۱۶۱۰۳۲
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۰ 02 April 2024

به گزارش تابناک سمنان، سید محمدرضا هاشمی امروز (۱۴ فروردین ماه) در اولین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال در محل سالن مدیریت بحران استانداری، بیان کرد: باید توجه به روستاها، شرکت‌های دانش‌بنیان و به‌کارگیری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و تحصیل‌کرده اولویت‌های اصلی و اساسی کارگروه تخصصی استان در سال ۱۴۰۳ باشد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه طرح‌های اشتغال‌زایی تقاضامحور است، ضرورت دارد تا در راستای تثبیت جمعیت در روستا‌ها و تقویت اشتغال و فرصت‌های شغلی در روستا‌ها به‌ویژه برای جوانان روستایی، اقدامات ترغیبی در این بخش باید در دستور کار باشد.

هاشمی تاکید کرد: بیش از ۵۰ درصد فرصت‌های شغلی و ایجاد اشتغال در حوزه جهاد کشاورزی باید به روستا‌های استان تخصیص یابد.

وی با بیان استان سمنان یک استان دانشگاهی است، بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های دانش‌بنیان استان تاکید کرد.

استاندار سمنان افزود: ارائه مهارت‌های تخصصی ویژه بازار کار برای دانشجویان همراه با تحصیل، یکی دیگر از مواردی است که می‌تواند زمینه ایجاد فرصت‌های شغلی به‌ویژه برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را تسهیل کند؛ بنابراین نیاز است نشست‌های تخصصی با دانشگاه‌ها در این بخش برگزار شود.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار