کد خبر: ۱۱۶۴۶۱۳
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۰ 28 April 2024

اختصاصی هما خوزستان

معصومه پرویزی بابادی


وضعیت آب و هوایی استان در فصل بهار متغیر است ضی روزها بارانی برای بعضی هفته‌ها کاهش دما و برای برخی اوقات افزایش دمای هوا پیش بینی می‌شود وزش بادهای نسبتا شدید و وقوع گرد و غبار در بهار خوزستان رخ داده است به گونه ای که اداره کل هواشناسی در این زمینه هشدارهای پیاپی صادر می‌کند.

با پیش بینی احتمال وقوع گرد و غبار برای استان خوزستان و مناطق مختلف این استان شاخص کیفی هوا کاهش یافته آسمان غبارآلود می شود و وضعیت هوای برخی شهرها به تناسب میزان آلاینده ها برای گروه های حساس و... ناسالم می شود. در این شرایط از مردم خواسته می‌شود از ترددهای غیر ضروری به شهر جلوگیری کرده افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای کودکان و خردسالان را در معرض هوای آلوده گرد و غبار و گرد و خاک قرار ندهند تا دچار مشکل نشوند.


بنا به هشدار سطح زرد شماره ۴ مرکز ملی پایش و هشدار سریع گرد و خاک هواشناسی خوزستان احتمال وزش باد‌های متوسط تا شدید همراه با تند باد لحظه‌ای و رخداد گردوخاک وجود دارد به گونه ای که از اواسط روز دوشنبه دهم اردیبهشت ماه تا اواخر وقت سه شنبه یازدهم احتمال وقوع گردوخاک محلی و موقت در بعد از ظهر‌ها وجود دارد.

با توجه به پیش بینی وقوع گرد و غباراین شرایط در مناطق جنوبی، جنوب غربی، غربی و مرکزی استان موجب کاهش دید افقی و افت کیفیت هوا و افزایش غلظت آلاینده‌های گرد و خاک می‌شود.
افراد سالخورده و دارای بیماری تنفسی همیشه با وقوع گرد و غبار و هوای آلوده دچار مشکل می‌شوند که گاهاً راهی مراکز درمانی می‌شوند.

به منظور جلوگیری از وقوع گرد و غبار برنامه‌ریزی‌های طولانی مدت و کوتاه مدت صورت گرفته که کاشت نهال، مالچ پاشی، کشت و زر در اراضی کشاورزی بایر، تامین حقابه تالاب‌ها و جلوگیری از خشک شدن آنها از این اقدامات به شمار می‌رود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار