گزارش تحلیلی تابناک از اجلاسیه دوم
باید گفت اجلاسیه شهدای کهگیلویه و نوع سخنان مسئولین نشانه خوبی از برکت و امنیت خون شهدا برای مردم و جامعه بود و در حالی که برخی انتظار داشتند این اجلاسیه فقط به موضوع خود شهدا بپردازد، اما به سمت دغدغه شهدا یعنی امنیت و رفاه مردم رفت و در واقع باید گفت این اجلاسیه بسیار با برکت بود.
کد خبر: ۱۱۶۴۸۶۹
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۲ 30 April 2024

تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، از هفته گذشته فرایند اجرایی کنگره شهدا و اجلاسیه اختصاصی شهدای شهرستان‌ها با برگزاری اجلاسیه شهدای ارتش استان درگچساران با حضور فرمانده کل ارتش کلید خورد. اجلاسیه دوم اختصاص به سرداران و ۴۲۲ شهید کهگیلویه داشت که این اجلاسیه با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور و تفاوت‌هایی نسبت به اجلاسیه اول برگزار شد.
مهمترین تفاوت / عجب برکتی
اجلاسیه دوم کنگره شهدای کهگیلویه و بویراحمد نسبت به اجلاسیه اول تفاوت‌های زیادی داشت که می‌توان امیدوار بود اجلاسیه به اجلاسیه معایب کمتر و محاسن افزوده شود.
اجلاسیه شهدای کهگیلویه هم در بحث فضای برگزاری و هم در بحث محتوا بسیار ارزشمند و به اصطلاح پر و پیمون بود. هم محتوای واقعی جنگ داشت و هم به موضوعات و مشکلات روز استان و شهرستان پرداخته شد. و از همه مهمتر نسبت به اجلاسیه گچساران تقریبا همه افرادی که باید باشند ، بودند !
نکته بارز این اجلاسیه حضور چندین ساعت قبل از برگزاری معاون رئیس جمهور بود که بازدید و کلنگ زنی چند پروژه حیاتی این شهرستان را در دستور کار داشت.
از همان ابتدای زمان حضور معاون رئیس جمهور بازدید از پروژه‌ها آغاز شد و مسئولان استانی ذهن مهندس منصوری را با واقعیات و مشکلات این شهرستان آشنا کردند. اما مطالبه نهایی در هنگام برگزاری اجلاسیه بود که همه مسئولان استانی ضمن تشریح اقتدار در عین مظلومیت رزمندگان کهگیلویه‌ای، یک صدا دولت آیت الله رئیسی را به تامل در وضعیت این شهرستان وادار کردند و حتی نماینده ولی فقیه به صورت ضمنی دولت را تهدید کرد که بی مهری‌ها به منافع و مطالبات کهگیلویه و بویراحمد، خصوصا کهگیلویه و خصوصا در حوزه آب و اختصاصا موضوع سد آبریز را به رهبری گزارش خواهد داد.
به باور نگارنده، برکت خون شهدای مظلوم، اما مقتدر کهگیلویه را باید عامل حضور یکجای مطالبه کنندگان و مطالبه شوندگان در حضور ذی نفعان یعنی مردم در یک مکان و آگاهی از واقعیات مطالبات دانست.
در حضور مردم استاندار کهگیلویه و بویراحمد، موضوع سد آبریز و پتروشیمی چرام به صراحت را فریاد زد و البته در مورد سد آبریز هم گفت که این مطالبه به یک آرزوی بر دل مانده مسئولین و مردم تبدیل شده است. در مورد پتروشیمی چرام هم به تغییر مکرر مراسم کلنگ زنی اشاره و در واقع گلایه از دولتی کرد که خود منصوب شده آن است.
امام جمعه مرکز استان و نماینده ولی فقیه در استان هم بی تعارف مطالبه جدی سد آبریز را داشت و به صورت ضمنی دولت را تهدید کرد که موضوع را به دفتر رهبری خواهد کشاند.
باید گفت اجلاسیه شهدای کهگیلویه و نوع سخنان مسئولین نشانه خوبی از برکت و امنیت خون شهدا برای مردم و جامعه بود و در حالی که برخی انتظار داشتند این اجلاسیه فقط به موضوع شهدا بپردازد، اما به سمت دغدغه شهدا یعنی امنیت و رفاه مردم رفت و در واقع باید گفت این اجلاسیه بسیار با برکت بود.

عجب برکتی! / اینجا اقتدار با موحد است!

اینجا اقتدار با موحد است
حق مطلب و شفافیت خبری در این است که در هر موردی و هر برنامه‌ای باید به خوب و بد ماجرا پرداخت. به عنوان نمونه در بحث اجلاسیه فضای اصلی برگزاری و محتوا خوب بود، اما در بحث مسیر ورودی تاریکی مطلق و توزیع بسته‌های فرهنگی باعث ایجاد فضایی ناخوشیاند شده بود چرا که با انبوهی از مردم صف کشیده در کنار خودرو‌های توزیع کننده مواجه می‌شدی که به شدت به هم فشار می‌آوردند برای گرفتن این بسته‌ها و در کنار آن حجم زیادی از آشغال و اضافات بسته‌ها بر زمین ریخته می‌شد که نه در شان مردم بود و نه در شان شهدا و اجلاسیه‌ای که به نام آن‌ها است.
اما نکته دیگر اینکه در ساعت‌های قبل از برگزاری اجلاسیه و حضور معاون رئیس جمهور در محل پروژه‌ها ناهماهنگی‌های عجیبی رخ می‌داد به گونه‌ای که فقط همراهان و سازمان یافتگان دفتر نماینده می‌دانستند کجا باشند و وظیفه شان چیست و بقیه تقریبا سردرگم بودند و سازماندهی مشخصی برای حضور به موقع در محل‌های برنامه ریزی شده نداشتند.
بی برنامگی تا جایی بود که بسیاری از دعوت شدگان استانداری از خبرنگار گرفته تا خود مدیر دفتر حوزه استاندار مدت زیادی پشت درب پتروشیمی دهدشت منتظر اجازه ورود ماندند تا بالاخره توانستند مجوز حضور در محل را پیدا کنند این در حالی است که نیرو‌های دعوت شده نماینده با کمال آرامش و راحتی در محل تردد می‌کردند ضمن اینکه جزئیات برنامه را هم بهتر از دیگران می‌دانستند و به موقع در مکان‌ها حاضر می‌شدند.
این وضعیت به گونه‌ای بود که یکی از افراد پشت در مانده پتروشیمی دهدشت به کنایه گفت " به کهگیلویه، محل حکومت موحد خوش آمدید! " اینجا اقتدار با موحد است می‌خواهید استاندار باشید یا میهمانی از دولت یا دفتر ریاست جمهوری!

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
بله دیگه موحدخان ،خان بزرگ و پولدار کهگیلویه
م م
|
Finland
|
۱۱:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
از ماست که بر ماست
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار