معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی ایلام گفت: سامانه بارشی از استان خارج شده است اما احتمال بارش باران باتوجه به وجود رطوبت در جو طی ساعاتی از عصر امروز و شامگاه وجود دارد.
کد خبر: ۱۱۶۵۷۸۸
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۴ 07 May 2024

به گزارش تابناک ایلام ؛ مجتبی میهن پرست  اظهار کرد: عمده این بارش های پراکنده به علت وجود رطوبت در جو استان بیشتر در نواحی شمالی و ارتفاعات رخ می دهد.

وی افزود: وزش باد نسبتا شدید تا شدید طی امروز و فردا از دیگر فعالیت های جوی استان است که احتمال آسیب به سازه های سبک وجود دارد.

میهن پرست ادامه داد: باتوجه به وزش باد در عراق احتمال تشکیل توده گرد و غبار و نفوذ آن به نوار مرزی استان دور از ذهن نیست.

وی اضافه کرد: هرچند هنوز توده گرد و غبار در کانون های ریزگرد عراق تشکیل نشده است اما به علت وزش باد در منطقه، کانون های مستعد تشکیل ریزگرد در این کشور رصد و پایش می شود.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی استان ایلام یادآور شد: جو استان تا شنبه هفته آینده پایدار همراه با افزایش دما است.

به گفته میهن پرست برای روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده احتمال ورود یک سامانه بارشی دیگر به استان وجود دارد که اطلاعات تکمیلی در مورد این سیستم روزهای آینده اعلام می شود.

وی بیان کرد: از روز یکشنبه تا صبح امروز بیشترین بارش باران در ایستگاه های باران سنجی تپه حمام با ۳۸ میلیمتر و چم شالان با ۳۱ میلیمتر بوده است.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی استان ایلام ادامه داد: در بین ایستگاه های هواشناسی مراکز شهرستان ها نیز آبدانان با ۲۱ میلیمتر بیشترین و مهران با ۶ میلیمتر کمترین بارش را داشته اند و میزان بارش ثبت شده در ایلام هم ۱۲ میلیمتر بوده است./م

بیشتر بخوانید :

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار