رئیس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی فارس برآورد اولیه خسارت به زیر بخش‌های کشاورزی این استان در اثر سیل اخیر را ۴۸ هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد.
کد خبر: ۱۱۶۵۸۲۰
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۴ 07 May 2024

تابناک فارس به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، سمیه سلیمی با بیان اینکه این خسارت ناشی از سیل و تگرگ هفته دوم اردیبهشت‌ماه است، اظهار داشت: بیشترین خسارت به زیربخش زراعی و در سطح 53 هزار و 166 هکتار وارد شده که برآورد اولیه آن مبلغ 28 هزار میلیارد ریال است.

به گفته وی، مزارع کلزار، گندم، جو، سبزی و صیفی جات از جمله محصولات خسارت دیده در این حادثه هستند.

رئیس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی فارس برآورد خسارت وارده به زیربخش باغبانی را 18 هزار و 400 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: سطحی معادل 15 هزار و 500 هکتار از باغات گل محمدی، مرکبات، انگور، بادام، گردو و سایر محصولات باغی در این حادثه دچار خسارت شده‌اند.

سلیمی تصریح کرد: در زیربخش دامی خسارت وارد شده به 180 راس دام سبک، هزار کندوی زنبور عسل، یک استخر پرورش ماهی، 16 تن علوفه و خوراک دام و 30 باب جایگاه دام، در مجموع 217 میلیارد ریال برآورد شده است.

وی با اشاره به زیرساخت‌های بخش کشاورزی استان فارس بیان کرد: 180 کیلومتر جاده بین مزارع، 60 کیلومتر کانال آبرسانی، 21 رشته قنات، 2 طرح تغذیه مصنوعی و 31 هزار مترمربع تاسیسات مزارع خسارت دیده‌اند که برآورد اولیه آن مبلغی معادل هزار و 550 میلیارد ریال است.

رئیس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی جهاد کشاورزی فارس، برآورد خسارت وارده به ایل راه‌های عشایری این استان در سطح 153 کیلومتر را 20 میلیارد ریال اعلام کرد.

 

برچسب ها: خسارت ، سیل ، کشاورزی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار