نماینده ولی فقیه در کردستان:
نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: همه علما و اندیشمندان اسلامی وظیفه دارند با هم‌فکری و آگاهی خود در جهت تقویت وحدت اسلامی بین مسلمانان تلاش کرده و موارد اختلاف را تا آنجا که ممکن است از بین ببرند و زمینه‌های همدلی و وحدت اسلامی را در جهت ایجاد دوستی و هماهنگی و نزدیک کردن قلوب بین مسلمانان در همه سطوح فراهم کنند.
کد خبر: ۱۵۲۰۵۶
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۲ 26 December 2015

به گزارش تابناک کردستان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی امروز در همایش طلایه‌داران وحدت در سالن اجتماعات مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در سنندج با تبریک میلاد حضرت مسیح(ع)، نبی مکرم اسلام(ص) و هفته وحدت اظهار کرد: در آخرالزمان که اسلام بخواهد بر جهان حاکم شود یکی از پیامبران الهی که به یاری و مدد امام زمان(عج) می‌آید حضرت مسیح است و ارتباط عمیقی از این طریق بین اسلام و حضرت مسیح برقرار است.

وی گفت: ایام مبارک دوازدهم تا هفدهم ربیع‌الاول، که به عنوان مبارک هفته وحدت نام‌گذاری شده ابتکار بسیار ارزشمند حضرت امام (ره) برای جهت دهی به سمت تقریب و وحدت هر چه بیشتر است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان تصریح کرد: اگر به این ابتکار حضرت امام(ره) در نامگذاری هفته وحدت با دقت نگاه کنیم می‌بینیم که از مسائلی که در دیدگاهی ساده‌اندیشانه منشاء اختلاف هستند می‌توانیم در مسیر وحدت و همدلی هر چه بیشتر استفاده کنیم.

وی گفت: یکی از مهمترین مواردی که باید به آن دقت کنیم نزدیکی هر چه بیشتر مذاهب اسلامی است که با این نزدیکی‌ها می‌توانیم بر مشترکات تکیه کرده و همین مشترکات بین مذاهب را مبنا قرار دهیم.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی افزود: یکی از مواردی که در قرآن کریم به آن تاکید فراوان شده بحث وحدت، اخوت، همدلی و برادری است.

وی خاطر نشان کرد: در سیره نبی مکرم اسلام (ص) و اهل بیت ایشان(ع) هم بر وحدت و همدلی مسلمانان تاکید فراوانی شده و مسلمانان به شدت از تفرقه و اختلاف نهی شده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: در قرآن کریم واژه‌ها و کلمات وحدت آفرین بسیاری استفاده شده و از زوایای متعددی به بحث وحدت و اتحاد پرداخته شده و بر اهمیت وحدت تاکید فراوان شده است.

وی با اشاره به اهمیت وحدت و اتحاد آثار مثبت و تاثیرگذار وحدت افزود: قرآن کریم نه تنها بر ایجاد و حفظ وحدت در میان مسلمانان تاکید کرده بلکه بر ایجاد وحدت بین همه ادیان آسمانی تاکید داشته و آن را ضروری می‌داند.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی تأکید کرد: در قرآن کریم از مسلمانان به عنوان امت واحده نام برده شده و این بدان معنی است که مسیر همه مسلمانان یکی است و همگی باید بر حبل‌الله تکیه کرده و از تفرقه و اختلاف دوری کنیم.

وی با اشاره به اقتدار، شکوه و عظمت مسلمانان در صدر اسلام و در دوران شکوفایی و درخشش تمدن اسلامی گفت: شکوفایی دوباره تمدن اسلامی و احیاء عظمت امت واحده اسلام تنها از طریق وحدت، همبستگی و انسجام همه مذاهب اسلامی و در سایه قرآن امکان پذیر است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان افزود: عوامل متعددی سبب اتحاد و همبستگی هرچه بیشتر بین مذاهب اسلامی می‌شود که کمک و تعاون مسلمانان در کارهای نیک یکی از این موارد است.

وی تصریح کرد: هر ملتی که بخواهد پله‌های ترقی و پیشرفت را طی کند و در مسیر توسعه، رفاه و آسایش قدم بردارد باید از تفرقه و اختلاف به دور باشد زیرا نتیجه تفرقه شکست و نابودی است.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی گفت: با اتحاد و همدلی می‌توان مسیرهای ناهموار زیادی را هموار کرده و عزت دنیا و آبادانی آخرت مسلمانان در سایه وحدت و اتحاد میسر خواهد شد.

وی افزود: برادری و اخوت به عنوان یکی از برکات اسلام نعمت بزرگی است که باید قدر آن را بدانیم و نبی مکرم اسلام (ص) نمونه عملی و عینی وحدت و اخوت است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان اظهار کرد: همه ما مسلمانان یک خانواده هستیم که اگر مشکلی برای یکی از اعضای این خانواده رخ دهد باید آن مشکل را حل کنیم و با اختلاف و تفرقه آب در آسیاب دشمن نریزیم.

وی گفت: خداوند متعال قلب های مومنان را به هم گره زده و همه مومنان باید یکدیگر را دوست بدارند و مومن واقعی نسبت به مومنان دیگر نباید بعض، غصب و کینه داشته باشد.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی با اشاره به اهمیت اصلاح ذات‌البین میان مسلمانان گفت: ایجاد اختلاف و منازعه میان برادران مسلمان گاهی اوقات ممکن است پیش بیاید اما قرآن کریم تاکید فراوانی بر اصلاح ذات‌البین مسلمان داشته و از مومنان خواسته تا برای اصلاح میان برادران دینی و رفع منازعه و کدورت اقدام کنند.

وی افزود: خداوند متعال مسلمانان را با عنوان امت وسط خطاب می‌کند که مراد از این امت وسط اعتدال و میانه‌روی و مسئولیت و نقش سازنده این امت است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان اظهار کرد: همه ما یک امت واحد هستیم که ایجاد تفرقه و اختلاف کار درستی نیست و هر کس بین مسلمانان تفرقه و اختلاف و جدایی بیاندازد مرتکب گناه بزرگی شده است.

وی گفت: گروه‌های زیادی در غرب مشغول فعالیت هستند که مبنای فعالیت همه آنها شیطان و شیطان پرستی است و تمامی گروه‌هایی که در غرب مشغول فعالیت هستند به دنبال ترویج مسیحیت یا ادیان الهی نیستند بلکه همه به دنبال تبلیغ و ترویج شیطان پرستی هستند.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی افزود: همه مسلمانان باید در جهت خدایی شدن قدم بردارند که وحدت و همدلی یکی از عواملی است که به زندگی رنگ خدایی می‌بخشد.

وی خاطر نشان کرد: خداوند مسلمانان را امت واحد و ید واحد خوانده است و سعادت، سلامت و موفقیت مسلمانان در وحدت و اتحاد است و تفرقه عامل بدبختی و سقوط ملت‌هاست.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: وحدت و اتحاد عامل و رمز پیروزی و موفقیت مسلمانان بر استکبار و دنیای غرب است و همه ملت‌های مسلمان برای تحقق این مهم باید پشتیبان همدیگر باشند.

وی افزود: با گذشت بیش از سی و پنج سال از عمر انقلاب اسلامی ایران استکبار و در راس آنها آمریکا و صهیونیست‌ها هر اقدامی که بتوانند در سایه آن به نظام ما ضربه بزنند انجام دادند که این نشان از بغض و کینه و دشمنی آنها دارد که این کینه و بغض همچنان ادامه دارد.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی تصریح کرد: با وجود نقشه‌ها و دشمنی‌های متعدد مستکبران و دشمنان برای ضربه به انقلاب، همه توطئه‌های آنها به خاطر وحدت و اتحاد ملت ما با شکست مواجه شده و ملت ما همچنان سرافراز و با عظمت ایستاده است .

وی افزود: مردم ما در سایه رهبری مقام معظم رهبری با وحدت، همه نقشه‌های دشمنان را محکوم به شکست کرده و این وحدت و اتحاد رمز ایستادگی و عزت ملت ماست.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به یکی از نمودهای بارز وحدت ملت ایران برای مقابله با توطئه‌های دشمنان اظهار کرد: فتنه‌ها و نقشه‌های برنامه‌ریزی شده دشمنان در سال 88 با بصیرت و یک‌دلی ملت در 9 دی به زباله‌دان تاریخ ریخته شد.

وی گفت: 9 دی 88 در تاریخ ملت ایران یوم الله است که باید قدر آن روز بزرگ تاریخی را بدانیم چرا که در آن روز بزرگ، همه ملت یک دل و یک صدا در دفاع از نظام به میدان آمدند.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی افزود: همه مسلمانان باید این نکته مهم را مدنظر داشته باشند که اسلام دین صلح، صفا و برادری است و نباید با تفرقه، کینه و نفاق به اسلام هراسی تبلیغ شده توسط آمریکا و صهیونیست‌ها دامن زد.

وی تصریح کرد: حفظ وحدت و اتحاد یک تکلیف شرعی برای همه مسلمانان است که خداوند متعال در قرآن کریم رعایت آنرا بارها و بارها به مسلمانان متذکر شده است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: کسانی که در جهت تفرقه و ایجاد اختلاف و شکاف میان مسلمانان طی طریق می‌کنند باید بدانند که خداوند متعال هرگز آنها را نمی‌بخشد.

وی افزود: وحدت که در سیره نبی مکرم اسلام(ص) مکرراً به اجرا درآمده جزء لاینفک ارکان اصولی جامعه مسلمانان است که دارای گستره وسیعی بوده و در همه امور جاری است.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی تصریح کرد: کسانی که به دنبال این هستند که جشن‌های میلاد پیامبر(ص) را حرام اعلام کنند در حقیقت به دنبال محو و حذف نام نبی مکرم اسلام(ص) هستند.

وی گفت: همه علما و اندیشمندان اسلامی وظیفه دارند با هم‌فکری و آگاهی خود در جهت تقویت وحدت اسلامی بین مسلمانان تلاش کرده و موارد اختلاف را تا آنجا که ممکن است از بین ببرند و زمینه‌های همدلی و وحدت اسلامی را در جهت ایجاد دوستی و هماهنگی و نزدیک کردن قلوب بین مسلمانان در همه سطوح فراهم کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به در پیش بودن یوم‌الله 9 دی و ایام انتخابات مهم اسفندماه افزود: وظیفه همه ما است که در صحنه‌هایی مانند 9 دی و انتخابات به شکل جدی در صحنه حاضر شویم زیرا حضور همگانی در این صحنه‌ها دشمنان را عصبانی و ناخشنود می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار