رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ( فتا ) استان گلستان با تشریح خطرات فضای مجازی و احتمال تبدیل شدن کودکان و نوجوانان به عامل و یا هدف زورگیری سایبری خاطرنشان کرد: والدین بایستی در خصوص فعالیت آنلاین کودکان خود توجه و مراقبت بیشتری داشته باشند.
کد خبر: ۱۷۱۸۴۹
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۹ 29 January 2016
سرهنگ حبیب الله رجبلی روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان آزادشهر گفت: در فضای مجازی امکان برقراری تماس های نامناسب کودکان با افرادی که ممکن است قصد سوء استفاده، بهره برداری و یا تجاوز به حریم خصوصی خانواه ها را داشته باشند وجود دارد، لذا تنها گذاشتن کودکان در این فضا خطرناک است.
وی محرمانه نگه داشتن اطلاعات و جزئیات شخصی در فضای مجازی و عدم دسترسی عمومی به آنها را از ضروریات برشمرد و گفت: والدین در این خصوص باید به کودکان خود آموزش دهند که به هیچ عنوان اطلاعات شخصی خود و خانواده را در فضای سایبر منتشر نکنند و همچنین از به سرقت رفتن اطلاعات مهم و حساس در سیستم های رایانه ای ممانعت کنند.
رئیس پلیس فتا گلستان با اشاره به ویژگی های فضای سایبری افزود: جذابیت، تنوع، سریع و ارزان بودن از جمله ویژگی های فضای سایبری است و دستیابی به آخرین اطلاعات در فضای سایبری آسان است و به سرعت منتشر می شود.
وی با بیا اینکه پنج میلیون ترابایت علم در این فضا نهفته است، افزود: در ابتدای ورود اینترنت به ایران کشور ما از نظر کاربر فقط 250 نفر کاربر داشت که امروزه این رقم به 62 میلیون کاربر رسیده است. 
وی با اشاره به مهم ترین دستاوردهای اینترنت افزود: استفاده از خدمات عمومی به روش الکترونیکی ازجمله مهم ترین دستاوردهای اینترنت است که افراد سالخورده و کم سواد نیز باید از آن استفاده کنند. 
وی با اشاره به مهم ترین جرایم فضای مجازی در کشور، افزود: برداشت غیرمجاز از حساب های بانکی، هتک حیثیت و نشر اکاذیب، دسترسی غیرمجاز، کلاهبرداری رایانه ای، کلاهبرداری کارت به کارت، کلاهبرداری از طریق تبلیغ و درج آگهی در اینترنت و تخریب داده ها و سیستم ها از جمله موارد جرایم فضای مجازی است که عموم مردم باید با دقت بیشتری در این زمینه عمل کنند. 
در ادامه این جلسه علی رجبلو مشاور استاندار در امور ورزش و جوانان گفت: به دنبال برنامه هایی برای توسعه ورزش همگانی در منطقه هستیم تا در دل ورزش همگانی، ورزش قهرمانی را در استان توسعه دهیم. 
وی افزود: شهرهای کوچک استان در کوچکترین مباحث سخت افزاری توسعه ورزش با مشکلات زیادی مواجه هستند که باید با یکدلی و برنامه ریزی به نقطه هدف مشخص برسیم. 
وی با بیان اینکه در کشور ما سه میلیون نفر از دولت حقوق می گیرند در حالیکه در کشوری مثل ژاپن تنها 300هزار نفر حقوق بگیر دولت هستند،افزود: باید مطالبات جوانان را بررسی کنیم و برای رفع نیازهای آنها نیز تلاش کنیم تا نتیجه مثبتی حاصل شود. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار