مسئول انجمن علمی عمران دانشگاه آزاد سمنان:
به گزارش تابناک سمنان،مسئول انجمن علمی عمران دانشگاه آزاد اسلامی سمنان گفت: امروز زنگ خطر دوری صنعت و دانشگاه در کشور به صدا درآمده است.
کد خبر: ۱۹۵۹۳۹
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸ 10 March 2016

وحید طاهری در آیین گرامی‌داشت یاد و خاطره مرحوم دکتر مهدی قالیبافیان در دانشگاه آزاد اسلامی سمنان اظهار داشت: برگزاری این آیین فرصتی برای تجلیل و گرامی‌داشت مرحوم قالیبافیان و مهندسان بزرگی است که برای آبادانی و عمران ایران اسلامی تلاش می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از مرحوم حامی، نگارنده کتاب مصالح ساختمانی یاد کرد و گفت: باید قدر بزرگمردان این مرزو بوم را دانست و برای معرفی آنان به نسل‌های بعد اقدام کرد؛ این عزیزان در شرایطی که امکانات و تجهیزات علمی به این درجه پیشرفت نرسیده بود، برای پیشبرد علوم مهندسی کشور فعالیت داشتند و آثار بسیاری را از خود به جای گذاشتند.

طاهری در بخش دیگری از سخنان خود به اخلاق مهندسی اشاره کرد و گفت: رعایت اخلاق مهندسی مهم‌ترین موضوعی است که باید در جامعه مهندسی بیشتر به آن توجه شود. موضوعی که امروز در جمع مهندسان کشور با چالش‌های جدی روبه‌رو شده است.

این عضو هیأت علمی گروه مهندسی عمران دانشگاه آزاد اسلامی سمنان همچنین گفت: امروز با گسترش تکنولوژی شاهد هستیم که آموزش در شرف فراموشی است؛ آموزش در سایه پژوهش و فراگیری تازه‌های علمی امکان‌پذیر بوده و این موضوعی است که نادیده گرفته می‌شود.

طاهری گفت: توسعه شاخه‌های علوم مهندسی تنها در ارتباط با صنعت معنا پیدا می‌کند و یک دانشجوی مهندسی باید اصل ارتباط با صنعت برای فراگیری علم را از یاد نبرد؛ به همین دلیل باید به خاطر داشته باشیم مادامی که درس می‌خوانیم، علم فرامی‌گیریم و دانش می‌آموزیم، اگر ارتباط با صنعت نداشته باشیم و دانسته‌های علمی ما در صنعت مورد استفاده قرار نگیرد، نمی‌توانیم در جامعه منشأ حرکت و توسعه باشیم و این زنگ خطری است که امروز برای علوم مهندسی در کشور به صدا درآمده و کشور را در حوزه این علوم در آینده تهدید می‌کند.

این آیین به همت گروه مهندسی عمران و انجمن علمی عمران دانشگاه آزاد اسلامی سمنان در سالن آمفی‌تئار فرزانگان این واحد دانشگاهی برگزار شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار