رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات فرماندهي انتظامي استان ايلام در خصوص شگردهای مجرمانه کلاه‌برداری «وب‌سایت‌های جعلي» هشدار داد
کد خبر: ۲۰۸۲۹۹
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰ 08 April 2016
رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات فرماندهي انتظامي استان ايلام در خصوص شگردهای مجرمانه کلاه‌برداری «وب‌سایت‌های جعلي» هشدار داد.


به گزارش تابناک ایلام؛سرگرد «علي عباسي کساني» منطقه ایلام، اظهار کرد: امروزه کلاه‌برداران اينترنتي با روش‌های متعدد سعي در جلب اعتماد افراد و سپس اقدام به سرقت اطلاعات مالي و شخصی افراد می‌نمایند و اخیراً کلاه‌برداری‌هایی در قالب فروش نرم‌افزارهای امنيتي جعلي به وقوع پيوسته است.

رئيس پليس فتا استان افزود: کلاه‌برداران اینترنتی وب‌سایت‌های جعلي را ايجاد مي‌کنند که پيشنهاد پويش‌هاي امنيتي رايگان را در رايانه شما می‌دهند؛ به همين جهت، براي اينکه شما را متقاعد به آلوده بودن رایانه‌تان کنند پيام‌هاي هشدارآمیزی را نشان و سپس تلاش می‌کنند که نرم‌افزاری را براي حل اين مشکل به شما بفروشند.

کسانی تصریح کرد: در خوش‌بینانه‌ترین حالت، اين دسته از نرم‌افزارها، نرم‌افزارهای کم‌اهمیت و يا در جاي ديگر به صورت رايگان در دسترس هستند و در بدبینانه‌ترین حالت نيز اين نرم‌افزارها، بد افزارهایی هستند و براي فراهم کردن امکان دسترسي مجرمين به رايانه و اطلاعات شخصي کاربران طراحی‌شده‌اند.

کسانی خاطرنشان کرد: اولين اقدام اين دست از کلاه‌برداران به دست آوردن شماره تلفن قرباني و برقراري تماس با استفاده از روش‌های مهندسي اجتماعي و جلب اعتماد قرباني و در گام بعدي وادار کردن فرد قرباني به این است که اطلاعات شخصي و مالي خود را به بهانه پشتيباني اين شرکت از نرم‌افزارهای جعلي به فروش رفته وارد کند.

رئيس پليس فتا استان ايلام در پايان در توصيه به کاربران فضاي سايبر گفت: هرگز به شرکت‌ها و افرادي که به بهانه پشتيباني فردي اقدام به تماس تلفني يا پيامک می‌نمایند اعتماد نکرده و تا از صحت و معتبر بودن شرکت اطمينان لازم را کسب ننموده، هیچ‌گونه اطلاعات و پولي را ارسال و در اختيار این‌گونه افراد قرار ندهند.

بنابراین باید قبل از شکار شدن در دام کلاه‌برداران اینترنتی باید همواره توجه داشت که شاید برخی از وب‌سایت‌هایی که به آنها مراجعه می‌کنیم جعلی باشند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار