کد خبر: ۲۱۹۴۰
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۳ 12 April 2015
مدیرکل تامین اجتماعی استان البرز از توسعه خدمات غیرحضوری و الکترونیکی در امور بیمه به منظور رفاه حال مردم و نیز افزایش سرعت و دقت در استان البرز خبر داد.

مرتضی سلامی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به وضعیت بیمه خبرنگاران و هنرمندان، اظهار داشت: خبرنگاران، روزنامه‌نگاران و هنرمندان برای بیمه شدن نیاز به معرفی نامه دارند و در صورتی که نام آنان در سایت صندوق حمایت از روزنامه‌نگاران ثبت شده باشد، بیمه می‌شوند.

وی افزود: برای بیمه شدن هنرمندان و روزنامه نگاران لازم است علاوه بر معرفی‌نامه، نام اشخاص در سایت انجمن مربوطه آنان درج شده باشد و در غیر این صورت این افراد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار نمی‌گیرند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان البرز با اشاره به بیمه هنرمندان و شرایط بیمه آنان خاطرنشان کرد: به عنوان مثال افرادی که تحت پوشش بیمه قالی‌بافی بودند، در صورتی که در این عرصه فعالیت نکنند، بیمه آنان قطع می‌شود.

وی تصریح کرد: گاهی مشاهده می‌شود افراد تنها مدرک این‌ هنرها را داشته و هیچ‌گونه فعالیتی در این زمینه ندارند که با بازرسی‌های انجام شده، بیمه آنان قطع می‌شود، اما بیمه افراد شاغل در این عرصه، ادامه دارد.

سلامی با اشاره به اهم برنامه‌های تامین اجتماعی در سال جدید، بیان کرد: در سال جاری بیشتر بر روی خدمات غیرحضوری از جمله لیست ایتنرنتی، ابلاغ الکترونیکی، برگه پرداخت اینترنتی، پرونده الکترونیکی و چنین اقداماتی فعالیت می‌شود.

وی اظهار داشت: این اقدامات در جهت رفاه حال شهروندان و نیز افزایش سرعت و دقت در امور جاری، اجرا می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار