نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه در روزهای نخست حرف‌های امام راحل در زمینه خروج شاه و آمریکا از کشور طنز سیاسی خوانده می‌شد گفت: امام با روحیه مبارز و نترس خود به این طنز چهره حقیقت پوشاند.
کد خبر: ۲۴۰۵۰۰
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۷ 04 June 2016
آیت‌الله علی خاتمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر اظهار کرد: امام خمینی‌(ره) بزرگ‌ترین انقلاب جهان را بر اساس مکتب و دین برپا کرده است.

وی با بیان اینکه 38 سال  است که انقلاب در حال پویایی است، تصریح کرد: این انقلاب برخلاف خواست دشمنان در حال رشد و توسعه است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به مشکلات فراوان انقلاب در سال‌های نخست عنوان کرد: امام تقوای قرآن را لمس و به آن عمل کرد هر کس از خدا بترسد و قرآن را خط فکری خود قرار دهد خداوند هیچ‌گاه او را در تنگنا قرار نمی‌دهد.

وی با اشاره به اینکه استکبار جهانی بیش از 60 سال دنیا را به دو بلوک تقسیم‌ کرده بودند، عنوان کرد: رهبر بلوک شرق با تفکر کمونیستی شوری و بلوک غرب با تفکر سرمایه‌داری با سردمداری آمریکا در مقابل هم ایستاده بودند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه در برهه‌ای از زمان مصلحت بر این شد که همه پشت محمدرضا پهلوی بایستند، اظهار کرد: در تقسیم‌بندی، نخست شاه زیرمجموعه آمریکا بود و از این طریق به قدرت رسید و در مقطعی از زمان شوروی نیز از شاه حمایت کرد.

وی ادامه داد: در این زمان بود که یک عالم و روحانی تربیت‌شده با اتکا به وعده پروردگار در مقابل ظالمان ایستاد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه در روزهای نخست حرف‌های امام راحل در زمینه خروج شاه و آمریکا از کشور طنز سیاسی خوانده می‌شد، اضافه کرد: امام با روحیه مبارز و نترس خود به این طنز چهره حقیقت پوشاند.

خاتمی، آیت‌الله خامنه‌ای را جانشین خلف امام خمینی برشمرد و افزود: در سال‌های پس از ارتحال امام و گذشت سی‌ و هشت سال انقلاب، این انقلاب حفظ شده است.

وی با اشاره به اینکه عزت در دنیا و نجات در آخرت تنها از طریق تقوا امکان‌پذیر است، اضافه کرد: در 16 خرداد 68 خبرگزاری‌های جهان با وجود سانسورهای فراوان اعلام کردند 10 تا 11 میلیون نفر برای حضور در تشییع پیکر امام خمینی(ره) حضور داشتند.

خاتمی با بیان اینکه دشمنان پس از مرگ امام راحل کشور را آماده التهاب دیدند عنوان کرد: مجلس خبرگان با انتخاب مقام معظم رهبری مانع دست‌درازی دشمنان به این انقلاب شدند و انتخاب شایسته‌ای داشتند.

وی با اشاره به مشکلات متعدد ایجاد شده توسط دشمنان داخلی و خارجی عنوان کرد: مقام معظم رهبری در این سال‌ها با مدیریت مطلوب خوب مانع دست‌درازی دشمنان به کشور شدند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه با وجود التهابات در کشورهای همسایه، ایران اسلامی در امنیت قرار دارد، عنوان کرد: ولایتمداری مردم موجب تحکیم این انقلاب شده است.

وی خاطر نشان کرد: مردم‌داری، بی‌حاشیه بودن رهبر و اطرافیان ایشان و احترام به آرای مردم و قابل شناخت بودن دیدگاه ایشان از مهم‌ترین ویژگی‌های مقام معظم رهبری است.

خاتمی با بیان اینکه امسال 6 هزار نفر از استان زنجان به مرقد امام راحل اعزام شده‌اند، عنوان کرد: برادران و خواهران زنجانی از اقشار مختلف به این مراسم اعزام شده‌اند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار