رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات فرماندهي انتظامي استان همدان راهکاري براي مقابله با هک تلگرام بيان کرد.
کد خبر: ۲۴۵۱۶۹
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۸ 13 June 2016
رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات فرماندهي انتظامي استان همدان راهکاري براي مقابله با هک تلگرام بيان کرد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ اکبر اميني در این خصوص گفت: تلگرام داراي يک ويژگي ارزشمند تحت عنوان two step verification است که با فعالسازي آن و تنظيم يک رمزعبور، هرگاه قصد وارد شدن به اکانت تلگرامتان را داشته باشيد علاوه بر کد ارسالي از سوي تلگرام، به اين رمز عبور نيز نياز خواهيد داشت، بدين معنا که حتي اگر فرد سودجو به هر طريقي به کد ارسال شده تلگرام دسترسي پيدا کند باز هم نمي‌تواند وارد اکانت شما شود چرا که بعد از کد ورودي، تلگرام درخواست رمز عبور مي‌کند.

وی ادامه داد: بنابراين مي‌توان به جرأت گفت با فعال‌سازي اين ويژگي (که در اپليکيشن‌هاي پيام‌رسان ديگر نيز وجود دارد) مي‌توانيد يک بار براي هميشه خيال خودتان را از امنيت اکانت خود راحت کنيد، البته بديهي است که بايد در حفط اين رمز کوشا باشيد چرا که در صورت فراموشي رمز و اطلاعاتي که براي بازيابي آن مشخص کرده‌ايد، در نوبت‌هاي بعدي خود شما هم موفق به وارد شدن به اکانت‌تان نخواهيد شد.

اين مقام انتظامي نحوه دسترسي به اين قابليت را اين‌گونه عنوان کرد: براي اين کار به تنظيمات تلگرام وارد شده و به بخش Privacy and security برويد، گزينه‌ي Two Step Verifaction را لمس کنيد تا به مرحله‌ تعيين رمز عبور وارد شويد. رمز مورد نظر خود را وارد کنيد. بعد از دومين باري که رمز خود را براي تاييد وارد مي‌کنيد، از شما درخواست Password Hint يا راهنماي يادآوري رمز خواهد شد که در صورت تمايل مي‌توانيد آن را وارد کنيد و در غير اين صورت، بدون وارد کردن حرف يا کلمه‌اي در آن، به مرحله‌ بعد برويد. مرحله‌ بعد بايد يک ايميل معتبر وارد کنيد تا در صورتي‌که رمز عبور خود را فراموش کرديد، از اين ايميل براي بازيابي آن استفاده کنيد.

وی افزود: با وجود آنکه در اين مرحله نيز مي‌توانيد با لمس گزينه‌ي Skip از وارد کردن ايميل بي‌نياز شويد، قويا پيشنهاد مي‌کنيم يک ايميل معتبر و البته خصوصي در اين بخش وارد کنيد يا حداقل رمزي را براي اکانت خود انتخاب کنيد که احتمال فراموش کردن آن نزديک به صفر باشد. با انجام اين کار، مرحله‌ تعيين رمز عبور به اتمام خواهد رسيد و از اين پس، چنين روش‌هايي امنيت اکانت شما را به خطر نخواهند انداخت.

امینی تصریح کرد: اگر حس مي‌کنيد که شخص دومي در اکانت شما وجود دارد يا به هر علت نگران حضور شخصي غيرخودتان در تلگرام هستيد مي‌توانيد با مراجعه به بخش Active Seassons از اين موضوع مطلع شويد. براي اين کار ابتدا به Setting تلگرام رفته و با لمس گزينه‌ Privacy and security به تنظيمات خصوصي اکانت وارد شويد. در اين بخش با ورود به Active Seassons تمام دستگاه‌هايي که قادر به استفاده از اکانت شما هستند به نمايش گذاشته خواهد شد.

وی تاکید کرد: دقت کنيد که وجود بيش از يک مورد در اين بخش لزوما نشانه‌ وجود شخص دومي در اکانت شما نيست و در بسياري از مواقع، موارد موجود در اين بخش به کامپيوترهايي که خود شما از آن‌ها براي لاگين شدن استفاده کرده‌ايد، اختصاص دارد.

رئيس پليس فتای همدان در پايان گفت: اگر شکايتي در رابطه با هک شدن اکانت و سوءاستفاده‌هاي احتمالي از آن داريد مي‌توانيد به پليس فتا مراجعه کنید و يا به قسمت گزارش مردمي سايت پليس فتا به نشاني www.cyberpolice.ir گزارش دهيد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار