کد خبر: ۲۵۱۳۱۲
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۸ 25 June 2016


مدیرکل تامین اجتماعی البرز گفت: سقف بخشودگی جرایم برای کارفرمایان خوش حساب تا 85 درصد است.

مرتضی سلامی درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه البرز، اظهار کرد: درراستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی سه بخشنامه در سازمان تامین اجتماعی صادر شده که یکی از آنها به بخشودگی جرایم بیمه‌ای کارفرمایان خوش حساب اختصاص دارد.

وی ادامه داد: دراین جریمه به صراحت بیان شده که جرایم بیمه ای همه کارفرمایان خوش حساب بخشوده می‌شود.

سلامی خاطرنشان کرد: براین اساس صاحبان مشاغل و كارفرمایان اگر در 12 ماه اقدام به پرداخت حق بیمه خود كنند كل جریمه ناشی از تأخیر پرداخت آنها بخشیده می‌شود.

این مسئول گفت: به علاوه اگر آنها در 18 ماه نسبت به پرداخت حق بیمه خود اقدام کنند 85‌درصد، 24 ماه 75‌درصد، 30 ماه 60‌درصد و 36 ماه نیز 50‌درصد جریمه‌هایشان بخشیده می‌شود.

مدیرکل تامین اجتماعی البرز گفت: برای اجرای طرح بخشودگی جرایم كمیته‌ای در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تشكیل شده كه به واسطه آن پرونده‌ها بررسی و بر اساس آن تصمیم‌گیری شود.

سلامی یادآورشد: تامین اجتماعی واحدهایی كه شرایط لازم را برای بخشودگی دارند را شناسایی و به این کمیته معرفی می‌کند.

وی اظهارکرد: همه كارفرمایان خوش حسابی كه به دلیل حوادث طبیعی و عوارض ناشی از تحریم‌ها آسیب دیده‌اند، می‌توانند به سازمان تأمین اجتماعی مراجعه کرده و دلایل و مستندات خود را در این زمینه ارائه دهند و از بخشودگی جریمه‌های ناشی از تأخیر در پرداخت حق بیمه استفاده كنند.

وی در پایان گفت: برای اجرای این طرح زمان خاصی مشخص نشده و به اجرای آن در طول سال های آتی نیز می‌توان امیدوار بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار