رئیس پلیس فتای استان میانگین سنی متهمان دستگیر شده را بین ۱۹ تا ۲۷ سال اعلام کرد و افزود: ما در یک سال اخیر بیش از ۹۵ نفر دستگیری در این حوزه داشتیم که با تشکیل پرونده این متهمان تحویل مراجع قضایی شدند تا برخورد جدی با آنها انجام شود.
کد خبر: ۲۷۹۹۴۵
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۳ 17 August 2016

به گزارش تابناک اردبیل به نقل از فارس، حافظ شریفی اظهار کرد: متأسفانه عده‌ای سعی می‌کنند از فضای مجازی به بدترین شکل برای ترویج بداخلاقی‌ها و رفتارهای نامناسب استفاده کنند که البته در استان اردبیل شرایط استفاده هموطنان از فضای مجازی نسبت به سایر مناطق سالم‌تر است.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان اردبیل گفت: بیش از ۸۷٫۵ درصد جرایم حوزه فضای مجازی و پلیس فتا در یک سال اخیر منجر به کشف شده است.

وی با بیان اینکه نباید در فضای مجازی عده‌ای با عناوین مختلف دنبال تخریب و بداخلاقی باشند، تصریح کرد: اولویت ما بر این است تا با حفظ حریم خصوصی افراد اجازه ندهیم عده‌ای بخواهند از فضای مجازی سوءاستفاده کنند.

شریفی میانگین سنی متهمان دستگیر شده را بین ۱۹ تا ۲۷ سال اعلام کرد و افزود: ما در یک سال اخیر بیش از ۹۵ نفر دستگیری در این حوزه داشتیم که با تشکیل پرونده این متهمان تحویل مراجع قضایی شدند تا برخورد جدی با آنها انجام شود.

وی میانگین زمان وصول پرونده و رسیدگی به آن را ۴۹ روز اعلام کرد و گفت: این شاخص در کشور به طور میانگین ۶۵ روز است که با توجه به پیچیدگی کار فنی مورد نیاز در این حوزه ما ۱۶ روز از شاخص کشوری در پیگیری و به سرانجام رساندن پرونده‌ها جلوتر هستیم.

رئیس پلیس فتای استان با بیان اینکه اشرافیت کامل بر فضای مجازی داریم و سعی می‌کنیم با شناسایی به موقع اجازه ندهیم عده‌ای از مجرمان در این فضا جولان بدهند، گفت: هر چند نشر اکاذیب، توهین و افترا بیشترین تخلفات ما را در این حوزه تشکیل می‌دهد اما ۲۴ ساعته فضای مجازی را رصد می‌کنیم تا با اشرافیت کامل اجازه ندهیم چنین بداخلاقی‌هایی تکرار شود.

شریفی با بیان اینکه استان اردبیل در ردیف استان‌های گروه دوم در حوزه آسیب‌های فضای مجازی است، افزود: ما مشکل خاصی را در فضای مجازی نداریم و با بحران نیز در این بخش روبه‌رو نیستیم.

وی با بیان اینکه ضریب نفوذ اینترنت در استان اردبیل بیش از ۴۴ درصد است، بیان کرد: به رغم این شرایط ما کمترین تخریب‌ها و تهدیدها را در این فضا شاهد هستیم.

شریفی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: بسیاری از افراد به صورت ماهرانه و با هویت پنهان و جعلی سعی می‌کنند نسبت به نشر اکاذیب اقدام کنند که با تلاش شبانه‌روزی پلیس فتا سعی بر به حداقل رساندن آسیب‌ها در این بخش است.

وی در مورد موضوع بازاریابی شبکه‌ای ادامه داد: مجوز این بازاریابی شبکه‌ای از طریق صنعت، معدن و تجارت صادر می‌شود و ما تنها بر فعالیت شرکت نظارت کرده و در این مورد برخی موضوعات را رصد می‌کنیم.

شریفی در مورد شرط‌بندی ورزشی و رواج‌ پیدا کردن فضای شرط‌بندی و نوعی قمار در سایت‌های فیلترینگ شده گفت: مدیریت سایت‌های مربوط به شرط‌بندی ورزشی را برخی از افراد در استان‌های همجوار عهده‌دار هستند که ما امیدواریم افراد گرفتار چنین سایت‌ها و مؤسسات شرط‌بندی نشوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار