کد خبر: ۳۲۶۷۴۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹ 10 November 2016
انتشار مطالب صفحه دخل و خرج روزنامه خراسان، با واکنش فعالان این حوزه روبه رو شد. برخی از بازاریابان شبکه ای نوشته های ما را نگاه منفی به بازاریابی شبکه ای خواندند. آن ها مدعی بودند که باید علاوه بر نکات منفی بازاریابی شبکه ای، نگاه مثبت نیز به آن داشته باشیم. یکی از فعالان این حوزه که مدعی بود درآمد 1میلیون و 800 هزارتومانی را به صورت پاره وقت از این مسیر کسب می کند، این متن را تهیه کرده است. این متن بدون هر گونه دخل و تصرفی منتشر شده است:

می خواهم درباره بازاریابی شبکه ای صحبت کنم. عده ای مخالف و عده ای موافق با این شیوه فروش هستند. دلیلش را نمی دانم که چرا باید عده ای موافق یا مخالف این موضوع باشند. نظر شخصی من این است که بسیاری از مردم روی شنیده ها از اطرافیان تصمیم می گیرند و بسیاری هم به عنوان یک شبه پولدار شدن وارد این سیستم می شوند.
حالا سوال من از شما خواننده محترم این است که به طور کامل تحقیق در این باره انجام داده اید یا نه. یا صرفا از مردم شنیده اید! تحقیقاتی که من انجام داده ام این حرفه یک شغل جدید است و مجوز های خاص خودش را گرفته است.
این مجوز ها 44 ماده و 13 تبصره دارد که یکی از آنها مربوط به بازپس گیری کالا می باشد. هر شخصی می تواند با وارد کردن کد ملی با هر مبلغی وارد این سیستم شود و چهار جلسه آموزشی برای انها برگزار می گردد تا اطلاعات آنها بیشتر شود و بعد از اتمام آموزش به هر دلیلی از کار خوششان نیامدمی توانند محصولات شرکت را با توجه به تاریخ مصرف آنها به شرکت مرجوع کند و 12 ماه فرصت مرجوع دارد تا محصولات قابل فروش مجدد باشد.
در ضمن هزینه پست و مالیات از مبلغی که شما پرداخت کردید کسر و ما بقی در مدت یک هفته به حساب شما واریز می گردد. آیا به نظر شما ارزش دارد ۴ جلسه آموزشی را به اتمام برسانید تا بتوانید بهتر تصمیم بگیرید! در این سیستم خیلی ها به درآمد رسیدند و خیلی هم نتوانستند به درآمد برسند ولی یک محصول با کیفیت استفاده کردند و راضی هستند و در نهایت چیزی را از دست ندادند ولی اگر 1 درصد جدی و پر تلاش کار کنند آینده خوبی در انتظار آنهاست و دلیل شکست یا پیشرفت را شما تعیین می کنید و تنها شرطی که این سیستم نیاز دارد سن بالای18 سال می باشد و از درآمد فروش محصولات به جای تبلیغات به اعضا داده می شود و البته این را به شما بگویم که کار فوق العاده جدی و سخت می باشد ولی ارزش درآمد خوب را دارد. تفاوت شرکت های بازاریابی در دو چیز خلاصه می شود: پلن درآمدی و محصولات.
پلن درآمدی فروش مستقیم به این صورت است که به خرید برای مبالغ زیر صد هزار تومان ده درصد، سیصد هزار تومان هجده درصد، پانصد هزار تومان بیست درصد، یک میلیون تومان بیست و دو درصد تخفیف ارائه می شود اما پول پست و مالیات را نیز از شما کسر می کنند و از فروش کالایی که در نسل یک تا شش شما انجام شود در هر نسل 3 درصد بابت آموزش و حمایت اعضا به حساب بانکی شما واریز می گردد و یک طرح تشویقی کمپانی هم از فروش سازمانی که پانزده میلیون تومان می شود از شاخه سبک کاری شما تقریبا 8 درصد به شما درآمد می دهد با توجه به میزان فروش کمپانی.بیش از این صحبتی ندارم در پایان امیدوارم توانسته باشم مطالب مفیدی به شما ارائه کرده باشم.شاد و موفق باشید
 
نظرات یکی از فعالان بازاریابی شبکه ای را خواندید اما به چند نکته مهم هم توجه داشته باشید
1. فریب بازاریابان شبکه ای در انتظار شماست
احتمالا شما هم می دانید که بازاریابی شبکه ای فعالیتی غیرمتشکل است. به این معنی که آشنایی شما با این شرکت ها از مسیر خود شرکت ها نیست و کسانی که مشغول فعالیت هستند، شما را جذب می کنند. وجود این ویژگی در بازاریابی شبکه ای باعث شده که بعضا صحبت هایی رد و بدل شود که رنگ و بویی از واقعیت ندارد. برای مثال، ممکن است به شما بگویند که به راحتی می توانید در عرض چند ماه درآمد میلیونی کسب کنید. شاید هم به شما بگویند این کار آسان ترین کار دنیا است. ممکن است هم بگویند بهترین کسب و کار دنیا است(هفته قبل دیدیم که این گونه نیست). پس توصیه اصلی این است که اگر به دنبال ورود به بازاریابی شبکه ای هستید، فریب این گفته ها را نخورید. حتی فریب سایت ها و کانال های تلگرامی را نخورید. تنها مسیری که می توانید اطلاعات صحیح به دست آورید، وب سایت شرکت هاست. در وب سایت شرکت های دارای مجوز، بخشی با عنوان طرح درآمدی(پلن درآمدی) وجود دارد که نشان می دهد، سیستم پرداخت در آن جا به چه صورت است. اگر در حال تصمیم گیری برای ورود به بازاریابی شبکه ای هستید، حتما این اطلاعات را مطالعه کنید که اگر مطالعه کنید، متوجه فریب بازاریابان خواهید شد.
2. فریب قانونی بودن را نخورید
وقتی صحبت از قانونی بودن بازاریابی شبکه ای می شود، عده ای برداشت های اضافی از لفظ قانونی بودن می کنند. براساس مجوز های صادر شده توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت حدود 22 شرکت مجوز دارند. این 22 شرکت را می توانید در وب سایت وزارت صنعت، معدن و تجارت مشاهده کنید. این شرکت ها براساس یکی از آیین نامه های قانون نظام صنفی فعالیت می کنند فقط همین. این مجوز به این معناست که این فعالیت از منظر دولت منع قانونی ندارد. این مجوز تاییدی بر شرعی بودن این نوع فعالیت نیست و برای آگاهی از حکم باید از دفتر مراجع محترم تقلید استفتا کرد. این مجوز، تاییدی بر سود آوری آن ها نیست. یعنی این گونه نیست که چون مجوز دارند، سودشان را دولت تضمین می کند یا اگر روزی ورشکست شدند، دولت بدهی آن ها را تسویه می کند. حتی آن هایی که مجوز دارند نیز ممکن است خطا کنند و مجوز آن ها سلب شود. یعنی شرکت هایی که مجوز گرفته اند تا بی نهایت مجوز ندارند. برای مثال، بسیاری از شرکت های بازاریابی شبکه ای تاکنون اخطار دریافت کرده اند و برخی دیگر لغو مجوز شده اند. برای مشاهده این موارد به سایت وزارت صنعت، معدن و تجارت مراجعه کنید.
3. فریب خرید کالا برای نیاز های شخصی
یکی دیگر از صحبت هایی که از زبان بازاریابان زیاد شنیده می شود، این است که می گویند کالا ها کاملا کاربردی است و می توانید خودتان مصرف کنید. اگر با نیت خرید برای خودتان می خواهید، وارد شوید، بهتر است از مغازه خرید کنید. چرا که در مغازه ها هم تنوع کالا ها بیشتر است و هم قیمت ها شاید مناسب تر باشد. دلیل این مدعا نیز این است که اگر محصولاتی قابل عرضه در بازار باشند، کمتر شرکتی به سمت فروش شبکه ای می رود. این مسئله را می توانید در مورد برند های معتبر بازار مشاهده کنید. اگر هم کیفیت خوبی دارند، نیازی نیست برای خرید عضو آن مجموعه شوید و وقت خود را هدر دهید. شرکت در جلسات و... زمان شما را خواهد گرفت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار